افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فواید مصرف اسید اسکوربیک یا همان ویتامین c

5

  • مصرف زیاد ویتامین C در روز باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی شما شده و روند التیام زخم را سرعت می‌بخشد. تحقیقات نشان می‌دهد ویتامین C به بدن کمک می‌کند

اسید اسکوربیک که آن را به نام ویتامین C هم می‌شناسند نوعی ماده مغذی است که نقش مهمی در حفظ سلامت بدن در وضعیت ایده‌ال و مطلوب ایفا می‌کند. ویتامین C اغلب در مکمل‌های مولتی‌ویتامین وجود داشته و در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات مانند توت‌فرنگی، پرتقال و عصاره پرتقال، گریپ‌فروت، بروکلی، کلم، کلم بروکسل و عصاره‌ گوجه به وفور یافت می‌شود. برای آنکه بدن به خوبی فعالیت کند باید سعی کنید در روز ویتامین C زیادی در اختیارش قرار دهید.
ترکیبات آنتی‌اکسیدان
از آنجایی که ویتامین C دارای خواص آنتی‌اکسیدان است، مانع از آسیب سلولی می‌شود که به خاطر مولکول‌های رادیکال آزاد در بدن رخ داده است. محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند به تازگی دریافته‌اند که تجمع مولکول‌های رادیکال آزاد در بدن باعث تسریع روند سالخوردگی شده و خطر پیشرفت بیماری‌های قلبی، سرطان و آرتروز را در شما افزایش می‌دهد. بنابراین، سعی کنید روزانه حداقل یک غذای سرشار از ویتامین C بخورید.
عملکرد سیستم ایمنی و التیام زخم
مصرف زیاد ویتامین C در روز باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی شما شده و روند التیام زخم را سرعت می‌بخشد. تحقیقات نشان می‌دهد ویتامین C به بدن کمک می‌کند تا کلاژن بسازد که در روند التیام زخم تأثیر بسزایی دارد. در شرایطی که ویتامین C مانع از مریض شدن شما نمی‌شود، اما می‌تواند مدت زمان بیماری را در افراد سالم کاهش دهد.
تیروزینمی 
نوعی اختلال ژنتیکی در نوزادان است که منجر به بروز سطوح مختلفی از تیروزین شده و میزان آن افزایش می‌یابد؛ تیروزین نوعی آمینواسید است. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف ویتامین C یا تزریق آمپول ویتامین C باعث اصلاح عدم تعادل پروتئین می‌‌شود که به خاطر تیروزینمی در نوزادان رخ داده است.
پیشگیری از کمبودی
مصرف میزان زیادی از ویتامین C به شکل روزانه مانع از بروز کمبود آن می‌شود، چرا که کمبود آن می‌تواند منجر به اسکوربوت شود. اسکوربوت نوعی بیماری است که می‌تواند به خستگی، التهاب و خونریزی لثه‌ها، اختلال در سنتز کلاژن، درد مفاصل، افسردگی، شل شدن دندان‌ها و تأخیر در روند التیام زخم‌ها بیانجامد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *