افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فلج مغزی در کودکان و اثرات سوارکاری بر درمان آن

فلج مغزی در کودکان و اثرات سوارکاری بر درمان آن

images (2)

 

محققان بیان کرده اند وقتی رشد مغز دچار اختلال شود باعث بروز برخی عوارض می شود که یکی از آنها فلج مغزی در کودکان است در این مطلب درباره فلج مغزی در کودکان و اثرات سوارکاری بر درمان آن می پردازیم .

سوارکاری یا هیپودرمانی یکی از موثرترین استراتژی‌های است که امروزه برای بهبود وضعیت کودکان دچار فلج مغزی استفاده می‌شود. اما سوارکاری به کمک اسب به منظور بهبود کارکرد عصب‌شناختی ایده‌ی جدیدی نیست. مصریان و یونانی‌های باستان باور داشتند که سوارکاری می‌تواند برای رشد عضلات و کارکرد ریه مفید واقع شود. سال‌ها بعد، محققان تلاش کردند تا چارچوبی علمی فراهم سازند و سوارکاری را به عنوان یک درمان معرفی نمایند. پزشک فرانسوی، دکتر شاساین اولین شخصی بود که نشان داد بیماران دچار اختلال‌های عصب‌شناختی به کمک سوارکاری به مقدار قابل توجه‌ای بهبود یافتند.
فلج مغزی چیست؟
فلج مغزی وضعیتی است که به سبب رشد نامناسب مغز یا آسیب وارده به آن در مراحل اولیه‌ی شکل‌گیری ایجاد می‌شود. این آسیب می‌تواند پیش، حین یا پس از تولد یا در دوران ابتدایی کودکی، زمانی که مغز هنوز در حال رشد است آغاز گردد.
فلج مغزی شامل مجموعه‌ای از حالت‌هایی است که حرکات ارادی و یا هماهنگی کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. فلج مغزی می‌تواند تظاهرات خفیف تا شدیدی داشته باشد: کودک ممکن است در یکی از دست‌ها یا پاهای خود ضعف داشته باشد یا به سختی بتواند سر خود را کنترل کند. افراد دچار فلج مغزی صرف نظر از مشکلات حرکتی می‌توانند از هوش طبیعی برخوردار باشند.
سوارکاری چگونه به کودکان دارای این وضعیت کمک می‌کند؟
با توجه به اینکه فلج مغزی هیج علاجی ندارد، فیزیوتراپی و برنامه‌های مناسب توان‌بخشی از مهم‌ترین گزینه‌های درمانی برای کمک به این کودکان هستند. با کمک این شیوه‌های درمانی ممکن است کودکان بتوانند از نهایت توانایی خود بهره ببرند.
در تحقیقات انجام شده مشخص شد هیپوتراپی می‌تواند در موارد زیر به کودکان دچار فلج مغزی کمک کند:
•صاف کردن زانوها
•شل کردن عضلات دچار گرفتگی
•بهبود تعادل
•بهبود هماهنگی دست‌ها، پاها و چشم‌ها
•بهبود قابل توجه شرایط احساسی کودک

 

پزشکین : فلج مغزی در کودکان و اثرات سوارکاری بر درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *