افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فعالیت زیاد در شبکه های اجتماعی باعث خیانت به همسر می شود

darsezendegi-afair-wife20-346x231

  • حجت الاسلام محمدعلی جمشیدی، مدیر مرکز مشاوره صدرا استان قم با اشاره به اینکه بسیاری از زوج‌ها به علت بیکاری، عدم تائید از سوی همسر و عدم وقت کافی که همسرانشان برایشان می‌گذارند در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کنند،

اگر اهل اینترنت باشید به طور قطع در برخی از شبکه‌های اجتماعی نیز عضویت دارید، گاهی برای اینکه تنها نباشید به سراغ دوستانی نیز می‌گردید تا تنهایی را در این فضا پر کنند و با آنها ساعتی را به گپ و گفت بپردازید و ساعات خوشی را سپری کنید.

امیرعلی ۳۲ ساله یکی از افرادی است که دو سال گذشته با دختری که آرزویش را داشت ازدواج کرد اما پس از گذشت یک سال و سه ماه از آغاز زندگی مشترکشان طلاق گرفت. وقتی از او علت جداییشان را می‌پرسم، می‌گوید: من با مریم در یکی از استان‌های کشور آشنا شدم پس از مدتی که با او در ارتباط بودم متوجه شدم که می‌تواند همسر مورد نظر من باشد از او خواستگاری کردم و به او گفتم که پس از ازدواج با توجه به اینکه در قم زندگی می‌کنم باید برای زندگی مشترک به قم بیاید او نیز پذیرفت و پس از انجام مراسم عقد و عروسی به قم آمدیم.

وی در ادامه می‌گوید: برای اینکه همسرم در قم تنها بود تمام امکانات را برایش فراهم کردم تا در مواقعی که در منزل نیستم تنها نباشد. یکی از این امکانات استفاده از رایانه و حضور در شبکه‌های اجتماعی بود، در روزهای نخستی که مریم در این شبکه‌ها حضور داشت به طور مرتب اتفاقاتی که در فضای مجازی برایش رخ می‌داد را برایم تعریف می‌کرد.

دلیل حضور زوج‌ها در شبکه‌های اجتماعی تائید از سوی جنس مخالف است

حجت الاسلام محمدعلی جمشیدی، مدیر مرکز مشاوره صدرا استان قم با اشاره به اینکه بسیاری از زوج‌ها به علت بیکاری، عدم تائید از سوی همسر و عدم وقت کافی که همسرانشان برایشان می‌گذارند در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کنند، بیان کرد: این افراد مدعی هستند که در شبکه‌های اجتماعی از سوی جنس مخالف مورد تائید قرار می‌گیرند.

وی معتقد است بسیاری از زوج‌ها حضور در شبکه‌های اجتماعی را نمی‌توانند ترک کرده و از آن خارج شوند و به نوعی به آن وابسته شده‌ و دیگر توان خروج از آن را ندارند.

حجت‌الاسلام جمشیدی تصریح می‌کند: بسیاری از زوج‌های که در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند در گذشته بر روی تلفن‌های همراه خود رمز نمی‌گذاشتند اما پس از حضور در شبکه‌های اجتماعی تلفن‌های همراه خود را رمزدار کرده‌اند که این امر سبب ایجاد سوءظن و از بین رفتن اعتماد در میان همسرانشان شده است.

***

امیرعلی می‌گوید: پس از مدتی که همسرم در شبکه‌های اجتماعی حضور داشت متوجه تغییراتی در همسرم شدم. دیگر آن اشتیاق لازم را در روابطش با خودم احساس نمی‌کردم از هیچیک از اتفاقاتی که برایش در روز اتفاق می‌افتاد سخن نمی‌گفت و زمانی که من از او سئوال می‌کردم با پرخاش جوابم را می‌داد.

حضور در شبکه‌های اجتماعی باید فرهنگ‌سازی شود

محمدامین هرمزی‌زاده استاد گروه ارتباطات دانشکده صدا و سیما با اشاره به اینکه برای حضور در شبکه‌های اجتماعی باید فرهنگ‌سازی شود، اظهار می‌کند: دانش حضور و استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید به مردم به ویژه به خانواده‌ها آموزش داده شود.

به گفته وی در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که حضور زوج‌ها در شبکه‌های اجتماعی منجر به اختلاف و گاهی نیز طلاق عاطفی یا ثبتی می‌شود، البته شدت تاثیرپذیری حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی متفاوت است.

زنان و مردان قمی که در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال و مستمر دارند بیشتر جزء قشر تحصیل‌کرده و دارای همسر هستند.

حجت‌الاسلام سیدعباس قدیمی‌نژاد استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه طلاق یکی از مهمترین معضلات جامعه امروز کشور و به ویژه استان قم است، گفت: طبق سخنان رهبر معظم انقلاب تاثیرپذیری خانواده‌ها از رسانه و تمدن غرب یکی از علل افزایش طلاق در کشور است.

الگوبرداری از جوامع غربی مهمترین معضل جامعه اسلامی است

وی خاطرنشان می‌کند: ترویج و الگوبرداری از جوامع غربی که سعی در ایجاد و ترویج روابط آزاد جنسی و روحی از طریق شبکه‌های اجتماعی را دارند یکی از مهمترین و اصلی‌ترین معضلات ما در استان قم است که متاسفانه در برخی از مواقع سبب فروپاشی و گاهی طلاق زوج‌های قمی می‌شود.

این استاد حوزه معتقد است که شبکه‌های اجتماعی در ظاهر تامین‌کننده نیازهای فردی اشخاص هستند اما در واقع سعی در تنزل مقام خانواده‌ها را دارند و متاسفانه در بسیاری از مواقع شاهد این هستیم که زوج‌ها از عوارض و مضرات حضور در شبکه‌های اجتماعی آگاهی ندارند و پس از مشاهده مضرات این شبکه‌ها سعی در جبران روابط‌شان با همسران خود دارند.

هرمزی‌زاده تصریح می‌کند: با توجه به اینکه آمار طلاق در کشور و استان قم در حال افزایش است باید در خصوص نقاط ضعف و مثبت حضور در شبکه‌های اجتماعی جلساتی را با حضور زوج و زوجین برگزار کرد تا فرهنگ‌سازی لازم در زمینه حضور در شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد.

***

امیرعلی می‌گوید: همسرم از طریق حضور در یکی از مطرح‌ترین شبکه‌های اجتماعی با مردی به نام علی آشنا شد و با او ارتباط برقرار کرد، اعتراض کردم اما همسرم به سخنانم توجه نکرد و پس از مدتی اتفاقاتی افتاد که مجبور شدم به صورت دوستانه درخواست طلاق دهم و او نیز به راحتی پذیرفت.

حضور در شبکه‌های اجتماعی دامی از سوی دشمنان اسلام

حجت الاسلام قدیمی‌نژاد بیان می‌کند: در بسیاری از مواقع شبکه‌های اجتماعی ترویج‌کننده رابطه جنسی نامشروع و برقراری رابطه جنسی با محارم هستند که این نوع اقدامات شبکه‌های اجتماعی به نوعی اعلام جنگ و شبیخون فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه جوانان بیش از سایر اقشار جامعه در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، گفت: دشمنان به وسیله حضور قشر جوان جامعه در شبکه‌های اجتماعی دام‌هایی را برای آنان پهن می‌کنند که متاسفانه در استان قم بسیاری از جوانان از حضور خود در شبکه‌های اجتماعی پشیمان هستند و این امر نشان‌دهنده سوء‌استفاده‌های دشمنان از جوانان است.

حجت‌الاسلام جمشیدی نیز معتقد است که حضور در شبکه‌های اجتماعی روح تعالی را در خانواده‌ها از بین می‌برد و در بسیاری از مواقع حضور زوج و زوجین در شبکه‌های اجتماعی تهدیدی بر روی روابط آنها است.

ترویج خیانت و رابطه با غیرهمسر در شبکه‌های اجتماعی

مدیر مرکز مشاوره صدر استان قم با اشاره به اینکه گاهی شبکه‌های اجتماعی امیال جنسی زوج‌ها را تحریک می‌کند، گفت: با توجه به تحریک امیال جنسی، زوج‌ها دیگر نمی‌توانند با همسرانشان رابطه جنسی دلخواه را داشته باشند که این امر سبب خیانت زوج و فروپاشی بنیان خانواده می‌شود.

وی بیان می‌کند: بسیاری از محققان و پژوهشگران غربی بر این باورند که هیچ چیزی مانند مذهب به خانواده‌ها انسجام نمی‌دهد زیرا در مذهب دیگر من یا تو وجود ندارد و من و تو تبدیل به ما می‌شود در واقع دین وظایف همسران را نسبت به یکدیگر مشخص می‌کند که پیروی از آن سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود.

***

امیرعلی معتقد است شاید اگر همسرش اجازه حضور در شبکه‌های اجتماعی را نداشت اکنون می‌توانستند در کنار یکدیگر زندگی کنند و بر این باور است که هردوی آنها از قربانیان شبکه‌های اجتماعی هستند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *