افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فعالیت روزانه داشته باشید تا سرطان سینه نگیرید

4

  •  محققان همیشه زنان و بویژه زنان یائسه را تشویق می کنند تا فعالیت های روزانه خود را افزایش دهند فرقی نمی کند این فعالیت ها از چه دسته و گروهی باشد،

پژوهشگران می گویند نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که انجام فعالیت های روزانه ای که افراد سر کار و در منزل انجام می دهند می تواند در پیشگیری از بروز سرطان سینه مؤثر باشد.

سرطان سینه پس از سرطان پوست دومین سرطان شایع در زنان است. هر ساله تعداد زیادی از مبتلایان به سرطان سینه تشخیص داده می‌شوند و تعدادی نیز جان خود را از دست می‌دهند. خطر ابتلا به سرطان سینه با افزایش سن بیشتر می شود.  سالانه بیش از ۴۴ هزار نفر از زنان در آمریکا در اثر این نوع سرطان می میرند.

به همین دلیل پژوهشگران امریکایی فعالیت های روزانه ای که سر کار و در منزل انجام داده می شود، راه رفتن و دوچرخه سواری برای رسیدن به سر کار، ساعت ها تماشای تلویزیون در روز، و ساعت ها بی تحرکی و نقش این گونه فعالیت ها را در بروز سرطان سینه میان ۹۷۰۳۹ زن ۵۰ تا ۷۱ ساله یائسه مورد بررسی و مطالعه قرار دادند.

پژوهشگران در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که انجام فعالیت های جسمانی فره بخش و سرگرم کننده، مسافرت رفتن، افزایش فعالیت های روزانه شامل کارهای خانه و کارهای مربوط به سر کار، می تواند در احتمال بروز سرطان سینه تهاجمی نقش پیشگیرانه دارد.

بنابراین، محققان همیشه زنان و بویژه زنان یائسه را تشویق می کنند تا فعالیت های روزانه خود را افزایش دهند فرقی نمی کند این فعالیت ها از چه دسته و گروهی باشد، بلکه صرف انجام فعالیت جسمی و تحرک داشتن و دوری از بی تحرکی می تواند آن ها را از ابتلا به سرطان سینه تهاجمی دور کند.

البته  در مورد تأثیر عوامل محیطی بر ایجاد سرطان سینه مطالعاتی شده است و دیده شده که تفاوتهای جغرافیایی در گروههای ژنتیکی همسان در ایجاد این سرطان مؤثر بوده است، مثلاً خطر این بیماری در مهاجرین به کشور آمریکا افزایش نشان می دهد

با توجه به اینکه از نظر تاریخی وقوع سرطان سینه در ایالت متحده و غرب ۷ ـ ۴ برابر بیشتر از سایر کشورهاست. عامل محیطی دیگر رادیوتراپی است که عمدتا جهت ضایعات قسمتهای بالاتنه استفاده درمانی شده و بیمار دچار عارضه سرطانی ناشی از اشعه مواد رادیواکتیو می شود.

از دیگر عوامل محیطی مؤثر در سرطان سینه رژیم غذایی بخصوص چربی غذاست که نقش دارد.

مصرف مشروبات الکلی خطر سرطان سینه را افزایش می دهد.

و بالاخره تأثیر برخی ویروسها بر ایجاد این سرطان مطرح و در دست بررسی است.

در حال حاضر توصیه سازمانهای تحقیقاتی- بهداشتی بیانگر تشویق افراد به انجام معاینه فردی و یا عدم انجام آن نیست.  اما اگر سن شما زیر ۴۰ سال است هر سه سال یك بار و در صورتی كه بالای ۴۰ سال دارید هر ساله باید توسط پزشك معاینه شوید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *