افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فرو رفتن ناخن شست پا نشانه بیماری است

download

 

اگر جز کسانی هستید که ناخن شصت پای شما در گوشت فرو رفته خیلی مراقب باشید که این نشانه بروز یک مشکل است همراه ما باشید با فرو رفتن ناخن شصت پا نشانه بیماری است .

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که ناخن‌های شصت پایتان از داخل رشد کند و سبب زخم پوست پا ‌شود که می‌تواند بسیار دردناک و آزاردهنده شود. علاوه بر این، بسیاری از بیماری‌ها همچون دیابت، کاهش گردش خون و خون‌رسانی در ناحیه پاها و یا آسیب‌هایی به اعصاب پا و کف آن می‌تواند منجر به این مشکل شود.
عامل ایجاد این بیماری که اکثراً در انگشت شصت پا دیده می‌شود، رشد بیش از حد ناخن و فرورفتن آن در شیار ناخن است. این حالت معمولاً با درد و ایجاد عفونت همراه است و عمده‌ترین علت آن کوتاهی نادرست ناخن، ضربه‌هایی مداوم به ناخن هنگام پیاده‌روی و دویدن، استفاده از کفش‌هایی نامناسب و تنگ و در نهایت عدم رعایت بهداشت به خصوص در ناحیه پا است.
از جمله علائم این بیماری می‌توان به دردهای مکرر،‌ قرمز شدن پوست و تورم اشاره کرد. اگر به این مشکل توجه نشود می‌تواند در مدتی کوتاه به عفونت تبدیل شود و در صورت پیشرفت آن، عفونت به داخل خون وارد می‌شود. اگر اطراف ناخن‌تان به شدت تورم کرد و قرمز شد و چرک و مایعی از اطراف آن خارج شد، این علائم نشان‌دهنده عفونت است و باید جدی گرفته شود. در صورت مشاهده این علائم و نشانه‌ها به پزشک مراجعه کنید.

 

پزشکین : فرو رفتن ناخن شصت پا نشانه بیماری است

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *