افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

فرق بین عشق و هوس در چیست ؟

 

 

  • احتمالا به چند نکته درباره‌ی او پی برده‌اید که باعث شده باشد فکر کنید این آن شخصی نیست که می‌خواهید، ولی سریعا آن افکار را پس می‌زنید تا لحظه‌ی شما را خراب نکند. این هوس است که بر ذهن‌تان فائق آمده است، ولی، نهایتا، مجبور خواهید شد به تمام آن نگرانی‌ها و ترس‌هایی که نسبت به او دارید توجه کنید.

 

 

جاذبه‌ی جسمانی، گاهی اوقات، می‌تواند پرده از چهره‌ی احساس مشترک بردارد تا بفهمیم آن‌چه تاکنون عشق می‌انگاشته‌ایم در واقع چیزی جز هوس نبوده است. کاملا چشم پوشیدن از تمام نشانه‌های هشدار دهنده و نادیده گرفتن آنها – مبنی بر این‌که دو نفر برای هم ساخته نشده‌اند- امری چندان غیرعادی نیست؛ چون بدنِ آنها را سراسر هورمون‌های داغ و سوزان گرفته است. پس این ۱۰ نشانه را بخوانید تا پی‌ببرید تفاوت میان عشق حقیقی و ماندگار با هوس زودگذر در چیست.

۱. شما هیچ‌وقت با هم درباره‌ی زندگی واقعی صحبت نمی‌کنید

صحبت کردن درباره‌ی آینده و مشکلات زندگی واقعی بخشی از یک رابطه‌ی معنا‌دار است. اگر فقط پای افکار هوس‌آلود در میان باشد، آن‌وقت بسیار محتمل است که نخواهید دنیای واقعی را در هوای نفس‌تان دخالت دهید؛ در نتیجه هر دوی شما از موضوعات معنا‌دار برای گفت‌وگو پرهیز خواهید کرد.

۲. پاک دیوانه‌ی زیبایی حیرت‌انگیزش شده‌اید

اگر تمام آن‌چه فکرتان را مشغول کرده است اندام متناسب و ظاهر دلفریب و حیرت‌انگیز او باشد، ممکن است بعضی از مهم‌ترین جنبه‌های شخصیتی‌اش را نادیده بگیرید. قطعا در یک رابطه‌ی ماندگار چیزهای بیش‌تر و مهم‌تری از ظواهر وجود دارد، پس کمی عمیق‌تر پیش بروید و ببینید چه در می‌یابید.

۳. هیچ وقتِ مفیدی را با هم نمی‌گذرانید

تفاوت میان عشق و هوس در چیست؟‌ خیلی راحت می‌شود تحریک شدن را با عشق اشتباه گرفت. شاید در این برهه حرف‌زدن نوعی کسالت و وقت تلف کردن به‌نظر برسد، ولی اگر با هم حرف نزنید پس از چه راه دیگری می‌توانید نسبت به یک‌دیگر شناخت پیدا کنید؟

۴. تمام دلواپسی‌ها، ترس‌ها و نگرانی‌های‌تان را سرکوب می‌کنید

احتمالا به چند نکته درباره‌ی او پی برده‌اید که باعث شده باشد فکر کنید این آن شخصی نیست که می‌خواهید، ولی سریعا آن افکار را پس می‌زنید تا لحظه‌ی شما را خراب نکند. این هوس است که بر ذهن‌تان فائق آمده است، ولی، نهایتا، مجبور خواهید شد به تمام آن نگرانی‌ها و ترس‌هایی که نسبت به او دارید توجه کنید.

۵. دیگر هیچ مشکل یا راز خصوصی را با هم در میان نمی‌گذارید

در یک رابطه‌ی معنادار دوستی هم‌سطح شور و هیجان قرار می‌گیرد، پس اگر برای در میان گذاشتن مشکل یا راز خود آمادگی ندارید، این یعنی او برای‌تان صرفا حکم یک عاشق را دارد و نه شریک واقعی زندگی.

۶. برای هیچ‌کس دیگری وقت ندارید

اگر هوس‌تان نسبت به کسی تا مرز علاقمندی افراطی و جنون پیش رفت، پس بدانید رابطه‌ی‌تان سالم نیست. آیا او را به دوستان و خانواده‌ی‌تان معرفی کرده‌اید؟ اگر نکرده‌اید، پس دلیل‌اش این است: تنها مکانی که می‌خواهید با او باشد داخل اتاق‌خواب است.

۷. بعد از نزدیکی دور و بر هم نمی‌پلکید

یکی از شاخصه‌هایی که نشان می‌دهد در یک رابطه هوس از عشق مهم‌تر شده است، اتفاقی است که صبح روز بعد می‌افتد. آیا طرف می‌گوید: «بسیار ممنون‌ام، بار بعد می‌بینم‌ات» یا دست‌کم صبحانه را با شما می‌خورد؟

۸. به نظر می‌رسد تمام گفت‌وگوهای‌تان اشاره‌ها و کنایاتی عشوه‌گرانه و هوس‌انگیز است

آیا تجربه‌ی اتاق‌خواب تنها چیزی است که از آن حرف می‌زنید؟ اگر تک تک گفت‌وگوهایی که دارید به عشوه‌گری و مباحث جسمانی ختم می‌شود، پس این هوس است و نه عشق. عشق‌ورزی بی‌نظیر و نزدیکی مهم است، ولی نباید محور تمام گفت‌وگوها باشند و قطعا تنها اساس یک رابطه‌ی معنادار واقعی نیستند.

۹. از شیوه‌ی رفتارتان احساس گناه می‌کنید

خیلی محتمل است، وقتی او کنارتان نیست، احساس خوش‌آیندی نسبت به خودتان نداشته باشید چون در اعماق قلب‌تان می‌دانید که احساس‌تان حقیقی نیست. به ندای قلب‌تان گوش کنید و نگذارید هوس بر زندگی‌تان حکمرانی کند.

۱۰. هیچ‌وقت باهم جایی نمی‌روید

تفاوت میان عشق و هوس در چیست؟ عشق یعنی شریک شدن هرچیزی با هم؛ که شامل رفتن به جاهای مختلف و دیدار آدم‌ها هم می‌شود. اگر به‌نظر می‌رسد کانون رابطه‌ی‌تان اتاق‌خواب است و نقطه‌ی برجسته‌ی تمام قرارهای‌تان همان جا است، پس یقینن پای چیز دیگری در میان است که شما به آن توجه ندارید.

 

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *