افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

غذاهای مفید در زیبا شدن پوست

شما جهت سلامت نگه داشتن پوستتان نیاز به تغذیه مناسب دارید.

آیا با مصرف مواد غذایی روزانه این املاح را به موها میرسانید؟ آیا مصرف مکمل خوراکی یا  لوسیون آنتی اکسیدان میتوانند موثر باشند ؟

دکتر عباس خیر خواه: راز زیبایی پوست شما این است که میتوانید از درون و برون این زیبایی را تحت تاثیر قرار دهید. با رعایت برنامه دقیق تحولی عظیم در پوستتان ایجاد کرده و ساعت زمان را به عقب برگردانید.

zza

آنچه می خورید اهمیت دارد:

مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان برای بدن شما از جمله پوست شما مفید است. آنتی اکسیدانهایی چون بتا کاروتن و ویتامین های A,C,E باعث مهار اثرات مخرب مولکولهایی تحت عنوان اکسیدان می شود .

این مولکولها باعث آسیب به سلولهای پوست و پیری پوست می شوند.

یکی از بهترین راههای مقابله با اکسیدانها مصرف طیف گسترده ای از میوه ها و سبزی جات تازه است . برخی پزشکان مصرف میوه و سبزی با رنگ های متنوع را توصیه می کنند.

برخی پزشکان مصرف گیلاس –توت فرنگی – گریپ فروت-کلم برگ – اسفناج  و انواع فلفل و برنج قهوه ای و مخلوطی از سبزیجات و سس گوجه فرنگی را توصیه می کنند سس گوجه فرنگی حاوی ماده ای بنام لیکوپن است

یک راه دیگر استفاده از غذاهای غنی از  اسید چرب امگا ۳ همانند  ماهی سالمون –ساردین تخم مرغ و دانه های روغنی.

امگا ۳ باعث حفظ و پایداری لایه خارجی پوست در مقابل توکسین ها و الاینده های خارجی می شود.

مکمل ها چه طور؟

بهترین ایده جهت دریافت کلیه مواد مغذی مصرف کافی گوشت و میوه و سبزیجات تازه است.

در صورتی که رژیم غذایی متعادلی ندارید بهتر است مکمل های حاوی مینرال و مولتی ویتامین مصرف نمایید . همچنین در صورتی که مدت طولانی در بیرون از منزل و در هوای آلوده به سر  میبرید و یا با آلاینده ها تماس دارید یا سیگار مصرف میکنید مصرف قرص مکمل مفید است.

به سلامت عمومی پوستتان توجه کنید:

علاوه بر مصرف غذاهای مغذی و میوه و سبزی برای سلامت پوستتان نبایستی سیگار بکشید – خواب و استراحت کافی داشته باشید –مرتبا ورزش کنید به مقدار کافی آب بنوشید.

حتما از ضد آفتاب با فاکتور محافظتی بیشتر از ۳۰ و با طیف پوشش هر دو نوع اشعه مضر آفتاب و عینک آفتابی با سایز مناسب جهت محافظت از پوستتان استفاده نمائید.

در صورتی که در بیرون در معرض اشعه آفتاب هستید زمان مواجهه با آن را کاهش دهید خصوصا در فواصل ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعداز ظهر و لباس مناسب و کلاه آفتابی همراه داشته باشید از عینک آفتابی استفاده نمایید و در صورت تعریق یا شنا کردن هر ۲ ساعت ضد آفتاب را تمدید نمایید.

صبور باشید :

برای دیدن نتایج مناسب بایستی صبور باشید و برای دیدن نتیجه حداقل ۳-۱۲ ماه زمان نیاز دارید تا روند بهبود را در پوستتان ببینید . پس روش های صحیح را امتحان کنید و نتایج آن را ببینید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *