افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عکس های سلفی و شناخت شخصیت افراد

download (1)

تحقیقاتی انجام شده بر روی افرادی که علاقه زیادی به گرفتن عکس های سلفی دارند و قرار دادن این عکس ها در شبکه های اجتماعی ، نتایج جالبی در مورد شخصیت این افراد بدست آمد که آن را در اختیار شما می گذاریم .

روانشناسان آلمانی و لهستانی در دو مطالعه روی بیش از ۱۲۰۰ زن و مرد به بررسی دقیق شخصیت افرادی پرداختند که تصاویر سلفی خود را منتشر می‌کنند.

در اولین مطالعه از حدود ۷۵۰ زن و مرد درخواست شد تا تعداد عکس‌های سلفی که در ماه گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌ بودند را اعلام کنند.

علاوه بر این، شرکت‌کنندگان در این مطالعه سه پرسشنامه شخصیت‌شناسی را تکمیل کردند. روانشناسان مشاهده کردند این افراد ۳۵۰ عکس سلفی، بیش از ۱۰۰ تصویر سلفی به همراه همسر یا نامزد و بیش از ۲۰۰ عکس سلفی در کنار دوستان منتشر کرده‌ بودند.

همچنین در مقایسه انجام گرفته مشخص شد مردان تنها به طور متوسط در هر ماه ۳.۳ عکس سلفی از خود منتشر کرده‌اند در حالی که این رقم در زنان به طور متوسط ۶.۷ بوده است. همچنین تعداد تصاویر سلفی زنان با دوستانشان ۶.۱ بوده در حالی که این رقم در مردان با اختلاف زیاد و حدود ۲.۶ ثبت شده است.

روانشناسان همچنین بر اساس تست‌های شخصیت‌شناسی دریافتند مردان و زنانی که بالاترین نمره را به لحاظ «خودنمایی اجتماعی» و برون‌گرایی کسب کرده‌اند، بیشترین تعداد عکس‌های سلفی را نیز منتشر کرده‌اند. همچنین در این مطالعه روانشناسان دریافتند که رابطه‌ای بین انتشار عکس‌ سلفی و اعتماد به نفس وجود ندارد. علاوه بر این روانشناسان دریافتند هم در مردان و و هم در زنان ویژگی‌هایی چون «خودخواهی» یا «خود ناباوری» نقشی در کاهش یا افزایش انتشار عکس سلفی ندارد.

از آنجا که اعلام مجموع تعداد سلفی‌ها بر اساس اطلاعات خود افراد بوده، متخصصان دومین مطالعه را انجام دادند. در مطالعه دوم از دانشجویان درخواست کردند تا تمامی سلفی‌هایی که دوستانشان در صفحه اجتماعی فیسبوک منتشر کرده‌اند شمارش کنند. یافته‌های به دست آمده حاکی از وجود ارتباط بین اعتماد به نفس و انتشار تصاویر سلفی میان مردان بود. مردانی که زیاد به خودشان فکر می‌کردند تمایل بیشتری به انتشار تصاویر سلفی داشتند اگرچه رابطه‌ای بین اعتماد به نفس و انتشار عکس سلفی همراه با دوستان، نامزد یا همسر مشاهده نشد.

روانشناسان همچنین در پاسخ به این سوال که چرا نتایج این دو مطالعه متفاوت بوده، توجیه‌ کرده‌اند که در اولین بررسی متخصصان، شبکه‌های اجتماعی مختلفی را مورد مطالعه قرار دادند در حالیکه در مطالعه دوم تنها فیسبوک به عنوان شبکه مدنظر انتخاب شد.

 به رغم یافته‌های به دست آمده هنوز رابطه بین اعتماد به نفس و رسانه‌های اجتماعی آنلاین به طور دقیق مشخص نیست.
پزشکین : عکس های سلفی و شناخت شخصیت افراد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *