افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عواملی که باعث پیر شدن پوست می شوند

 

 

  • دانشمندان می ‌گویند سیگار کشیدن باعث تنگی عروق زیر پوست صورت می ‌شود و خون نمی‌ تواند به راحتی به سلول ‌های صورت برسد و این باعث می ‌شود که سلول‌ ها و بافت صورت زودتر آسیب ببینند و چروک بخورند. سیگار کشیدن باعث می ‌شود پوست رطوبتش را خیلی آسان از دست بدهد و خشک‌ تر به نظر برسد.

 

 

پیری پوست ممکن است از دو عامل باشد ، یک عامل ممکن است درونی باشد که بر میگردد به  ژنتیک هر فرد و عامل دوم هم جنبه بیرونی هر فرد که  پوست خاصیت های ارتجاعی خود را با افزایش سن و به مرور زمان از دست خواهد داد که در نهایت باعث میشود کلاژن و الاستین در آنها از بین برود.همچنین در این فرایند ، زمین و نیروی جاذبه ی زمین هم در تغییر پوست نقش دارد که باعث افتاده شدن پوست در افراد می گردد. عواملی که میتواند در عامل بیرونی نقش به سزایی داشته باشد را هم میتوان به فقر تغذیه ای ، کشیدن سیگار ، نور آفتاب  و برخی موارد دیگر تقسیم بندی کرد.با افزایش سن پوست خشک تر می شود و این خشکی موجب پوسته شدن و ایجاد خارش می شود. اغلب مشکلات پوستی در سالمندی به دلیل تماس طولانی با نور خورشید است و لکه های پوسته دار قرمز، قهوه ای در سر و صورت و گوش، سرطان های سلولی پوششی، اگزمای شوره ای، لکه های سنی یا آفتابی که روی صورت و پشت دست و پا ایجاد می گردد و کبودی و خون مردگی ازجمله شایع ترین مشکلات پوستی در سالمندان است.
_ سیگار کشیدن
دانشمندان می ‌گویند سیگار کشیدن باعث تنگی عروق زیر پوست صورت می ‌شود و خون نمی‌ تواند به راحتی به سلول ‌های صورت برسد و این باعث می ‌شود که سلول‌ ها و بافت صورت زودتر آسیب ببینند و چروک بخورند. سیگار کشیدن باعث می ‌شود پوست رطوبتش را خیلی آسان از دست بدهد و خشک‌ تر به نظر برسد.
_ عدم استفاده از کرم های ضد آفتاب
تابش نور خورشید به پوست و عدم استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و عینک آفتابی مناسب موجب می‌ شود پوست خیلی آسان‌ چروک بر‌دارد.
_ استرس
استرس می‌ تواند باعث چروک خوردن پوست و به وجود آمدن حلقه‌ های سیاه اطراف چشم شود. استرس و انقباض دایمی عضلات حالت ‌دهنده ی صورت باعث کشیده شدن بیش از حد پوست شما می ‌شود و این کشیدگی دایمی پوست باعث چین و چروک خوردن پوست ‌می گردد. کسانی که دچار سردردهای میگرنی هستند و یا دایم عصبی هستند و اخم می‌ کنند صورت ‌شان معمولا بیش از هم‌ سن و سال‌ های‌ شان چین و چروک دارد و پیرتر به نظر می ‌رسند.
دانشمندان به شما توصیه می‌ کنند که اگر دوست دارید زودتر از سن شناسنامه‌ ای تان پیر نشوید، باید سبک زندگی‌ تان را تغییر دهید. این تغییر در سبک زندگی شامل رژیم غذایی پر از سبزیجات، میوه، قرص ‌های ویتامین و روغن ماهی و همچنین ورزش و کلاس‌ های مقابله با استرس، تکنیک‌ های آرام‌ بخش و تنفس صحیح است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *