افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض و آسیب های پودر بچه بر کودکان

عوارض و آسیب های پودر بچه بر کودکان

  • به‌طور کلی موادی که سرطان‌زا هستند خاصیت تجمعی دارند به‌این معنا که با یک یا دو بار استفاده، فرد مبتلا به‌‌سرطان نمی‌شود. یعنی مصرف این مواد سرطان‌زا اثری دارد که در طول زمان روی هم انباشته شده و بعد از سال‌ها باعث جهش سلولی و ایجاد سرطان می‌شود.

 

 

دکتر هاشمی توضیح می‌دهد: از آنجا که جثه کودکان کوچک‌تر است و فاصله بین ریه و دستگاه تناسلی کمتر و این دو اندام به هم نزدیک‌تر است، امکان اینکه مقداری از پودربچه به ریه هم وارد شود، بسیار بالاست. همین قضیه باعث می‌شود مشکلاتی در ریه و دستگاه تنفسی ایجاد شود. انواع حساسیت‌های تنفسی، التهاب، تنگی نفس، سرفه و… ازجمله همین مشکلات است. بنابراین توصیه می‌شود تا حد امکان از پودربچه برای پیشگیری از عرق‌سوز پوست در کودکان استفاده نشود. تا زمانی که راه‌های بهتری مثل شست‌وشو، استفاده از لباس‌های نخی، تعویض کوتاه‌مدت‌پوشک و… برای پیشگیری از عرق سوز شدن وجود دارد، نیازی به استفاده از مواد مشکوک به سرطان‌زایی وجود ندارد.

عوارض سراغ چه کسانی می‌رود؟
دکتر هاشمی توضیح می‌دهد: به‌طور کلی موادی که سرطان‌زا هستند خاصیت تجمعی دارند به‌این معنا که با یک یا دو بار استفاده، فرد مبتلا به‌‌سرطان نمی‌شود. یعنی مصرف این مواد سرطان‌زا اثری دارد که در طول زمان روی هم انباشته شده و بعد از سال‌ها باعث جهش سلولی و ایجاد سرطان می‌شود. هرچند که مصرف محدود این مواد سرطان‌زا هم خالی از مشکل نیست اما برای ایجاد سرطان، مصرف طولانی‌مدت لازم است، بنابراین مصرف طولانی‌مدت این مواد می‌تواند سرطان‌زا باشد و مصرف کوتاه‌مدت مواد سرطان‌زا هم باید بااحتیاط باشد.

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *