افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض وازکتومی در مردان

53038_290

می خواهیم در این جا در مورد یکی از راه های جلوگیری از بارداری توسط مردان را بیان کنیم بخوانید در این جا عوارض وازکتومی در مردان با جزئیات کامل در ادامه مطلب .

برخی آقایان وقتی به تعداد دلخواه فرزندان خود می‌رسند، به فکر روشی برای پیشگیری دایمی می‌افتند. وازکتومی، انتخاب خوبی برای آنهاست، اما ۶ نگرانی زیر، جلوی برخی از آنها را برای انجام این کار می‌گیرد.

 

۱- وازكتومی پیری زودرس می‌آورد؟

اگر منظور از پیری زودرس، سفید شدن زودرس موهاست که باید گفت این مساله بیشتر علت ارثی دارد و در برخی از بیماری‌ها نیز دیده می‌شود. با توجه به اینکه در وازكتومی فقط راه خروج اسپرم‌ها از بیضه بسته می‌شود، هیچ‌گونه اختلالی در عملكرد عمومی ارگان‌های بدن و سیستم بدن ایجاد نمی‌گردد و به همین دلیل باید گفت پیری زودرس هیچ ربطی به وازكتومی ندارد.

 

۲- وازكتومی سرطان‌زاست؟

با توجه به تحقیقات فراوان علمی انجام شده، احتمال بروز سرطان پروستات و بیضه بعد از وازكتومی افزایش نمی‌یابد و ارتباطی بین آنها وجود ندارد.

 

۳- وازكتومی اختلالات ادراری می‌آورد؟

سیستم ادراری از نظر آناتومی کاملا جدا از سیستم تناسلی است. در وازكتومی کار روی سیستم تناسلی انجام می‌شود و سیستم ادراری کاملا دست نخورده باقی می‌ماند، بنابراین پس از وازکتومی هیچ مشکل ادراری به وجود نخواهد آمد.

 

۴- وازكتومی در درازمدت باعث بیماری قلبی و فشار خون می‌شود؟

پس از وازكتومی، استرس‌های زندگی فرد (كه خود یکی از عوامل تشدیدكننده بیماری‌های قلبی‌ عروقی و فشار خون بالا است) كمتر می‌شود. از طرف دیگر، در جوامع پیشرفته وازكتومی یکی از روش‌های پیشگیری از بارداری است که استفاده از آن در حال افزایش است.

 

۵- وازكتومی كمردرد می‌آورد؟

بر خلاف تصور برخی از مردم كه جریان مایع منی و تشكیل نطفه را مرتبط با كمر می‌دانند، جریان مایع منی مربوط به بیضه‌ها، كیسه‌های منی و پروستات بوده و ارتباط خاصی با كمر و بیماری‌های آن ندارد.

 

۶- وازكتومی ریزش مو می‌آورد؟

وازکتومی هیچ‌ گونه تغییری در هورمون‌های مردانه به وجود نمی آورد و باعث ریزش مو نمی‌شود.

 

پزشکین : عوارض وازکتومی در مردان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *