افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض عفونت معده بر کودکان

he3123

گفته های متخصصان کودکان درباره عفونت معده در کودکان و عوارضی که این عفونت بر بدن کودکان دارد را در این مطلب به طور کامل بیان می کنیم همراه ما باشید در ادامه مطلب .

محققان اخیرا دریافته‌اند با توجه به این مسئله که فراهم کردن غذا در کشورهای در حال توسعه همیشه برای درمان سوء تغذیه گزینه‌ای مفید و مؤثر نیست٬ آسیب به معده به خاطر عفونت می‌تواند منجر به سوء تغذیه و شکست واکسیناسیون شود. آمار نشان می‌دهد که اگر هر معیار خوراکی بتواند برای هر کودک بر روی زمین نقش مؤثری داشته باشد٬ سوء تغذیه‌ی جهانی تا یک-سوم کاهش می‌یابد. یکی از محققان در این زمینه می‌گوید: ما دریافتیم که هرچقدر مدت زمانی که بچه‌ای از عفونت رنج می‌برد طولانی‌تر باشد٬ وضعیت غذایی او بدتر خواهد شد و این نشان می‌دهد که سیستم ایمنی بدن او می‌تواند ریشه‌ی اصلی مشکل سوء تغذیه و هدف پیشگیری تلقی شود.
در همین زمینه محققان طی چهار سال اخیر اسامی بچه‌ها را در زمان تولد و نیز نام والدینشان را از مناطق روستایی و حاشیه شهر ‌در دهاکای بنگلادش ثبت کرده‌اند. این بچه‌ها دو بار در هفته معاینه می‌شدند و تحت درمان‌های پزشکی رایگان بودند و میزان پیشرفت سوء تغذیه‌ی آنها تحت نظارت بود. در واقع سوء تغذیه در بچه‌هایی سنجیده شد که کوتوله مانده یا قدشان نسبت به سن‌شان کوتاه‌تر بود. با وجود واکسیناسیون٬ درمان رایگان و مشاوره‌ی تغذیه گزارش شد که میزان کوتوله شدن بچه‌ها از ۹.۵ درصد در هنگام نام نویسی آنها به ۲۷.۶ درصد در زمان تولد یک سالگی‌شان افزایش یافت.
این مسئله نشان می‌دهد که پیشگیری از سوء تغذیه و درمان آن به شکلی غیرعادی دشوار است. یکی از محققان در این زمینه می‌گوید:  این حقیقت که نوزادان با وجود بهترین تلاش‌های ما دچار سوء تغذیه شدند نشان می‌دهد مشکل بزرگی در پیش داریم تا بخواهیم آن را حل کنیم. آنها دریافتند که بچه‌هایی که کوتوله ماندند٬ غذا را به خوبی هضم نمی‌کردند. آنها در نهایت به این نتیجه رسیدند که هر بچه‌ای که مشکلات غیرعادی داشت٬ معده‌اش آسیب دیده بود. در واقع آسیب معده٬ هم باعث سوء تغذیه و هم باعث عدم تأثیر واکسیناسیون شده بود.

 

پرشکین : عوارض عفونت معده بر کودکان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *