افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض سرگیجه هنگام ایستادن

download

دانستنی های پزشکی در مورد افرادی که به هنگام ایستان دچار سرگیجه می شوند بخوانید در این پست  عوارض سرگیجه هنگام ایستادن با جزئیات کامل در ادامه مطلب .

احساسی سبکی سر احساسی است که موقع رخ دادن آن شما فکر می کنید دارید می‌افتید یا غش می کنید هر چند شما احساس گیجی می کنید.
اما احساس نمی کنید اما احساس نمی کنید شما و اطرافیانتان در حال حرکت‌اید.
احساس سبکی سر معمولا با دراز کشیدن بهبود یافته یا کاملا از بین می رود اگر احساس سرگیجه شدید شود ممکن است باعث غش کردن و یا سنکوب شود. بعضی اوقات هنگام سرگیجه ممکن است دچار حالت تهوع یا استفراغ شوید، بعضی اوقات احساس سبکی سر در پی افت ناگهانی فشار خون پس از بلند شدن ناگهانی از حالت درزاکش و یا نشسته رخ دهد.
احساس سبکی سر می‌تواند دلیل متفاوتی از جمله: آلرژی وحساسیت ، بیماری از جمله سرماخوردگی و یا آنفولانزا ، استفراغ، اسهال، تب و سایر بیماریهایی که باعث از دست رفتن آب بدن می شوند.
تنفس عمیق و سریع،‌اضطراب و استرس، استفاده از سیگار،‌الکل یا داروهای غیر قانونی مواد مخدر .
سرگیجه یا دوران سر زمانی رخ می دهد که بین سیستم‌های مختلف عصبی بدن که مسئول حفظ تعادل شما هستند، همچون حس بینایی،‌اعصاب حسی، فشار روی پوست و بخش‌هایی از گوش داخلی درگیری وجود دارد .
یکی دیگر از عوامل جدی‌تر که می تواند باعث سبکی سر شود خونریزی است. اکثر اوقات محل خونریزی و نوع درمان آن مشخص است اما بعضی از اوقات خونریزی مخفی بوده و شما متوجه آن نمی‌شوید. برای مثال: خونریزی دستگاه گوارشی یکی از این عوامل است که در گذر زمان باعث احساس سرگیجه و خستگی می شود.
بعضی از دلایل شایع سرگیجه : اختلال گوش داخلی همچون سرگیجه وضعیتی حاملهای خوش‌خیم(BPPV) ، بیماری منیر (Meniere`s diseas) آسیب دیدن گوش و سر، سردردهای میگرنی، کاهش جریان خون در مرکز به مغز.
زمانی که سرگیجه ناگهانی همراه با از دست دادن عملکرد یکی از نقاط بدن رخ می دهد. می بایست سریع به بیمارستان مراجعه نمود چرا که این سرگیجه ممکن است علامت مشکل جدی در مغز همچون سکته مغزی یا حمله اسیکمی گذرا (TIA) باشد.
شما می توانید با اتخاذ روش های خاصی جلوی بعضی از انواع سبکی سر را بگیرید. این روش‌ها شامل:
۱. از رختخواب یا صندلی به آرامی بلند شوید.
۲. قبل از بلند شدن  از خواب کمی لبه تختخواب بنشینید.
۳. آرام بنشینید یا بلند شوید تا از تغییر جریان خون به مغز جلوگیری کنید.
پزشکین : عوارض سرگیجه هنگام ایستادن 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *