افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض رنگ کردن مو در دوران بارداری

100813790413

  • مطالعه مستقل دیگر در سال ۲۰۰۵ نشان می‌دهد که رنگ کردن مو در طول دوران بارداری، شانس توسعه سرطان در نوزاد یا نوروبلاستوم را افزایش می‌دهد. با اینحال، مطالعات بیشتری برای تجزیه و تحلیل روش دقیق مصرف و ترکیب مواد شیمیایی رنگ مو که باعث ایجاد سرطان در نوزادان می‌شود

همانطور که می‌دانید بیشتر رنگ‌ها با مواد شیمیایی سمی پر شده‌اند که می‌تواند برای سلامت بدن مضر باشد. انواع مختلفی از رنگ موها در بازار وجود دارد که حاوی مواد شیمیایی خطرناک برای سلامتی بدن هستند. این موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که فرد باردار باشد. با اینحال شواهدی که رنگ مو در دوران بارداری را ممنوع کند وجود ندارد. تحقیقات بسیار زیادی در این حوزه انجام شده است و بیشتر آن‌ها فایده‌ای نداشته‌اند.

رنگ کردن مو در دوران بارداری:
سازمان OTIS یکی از سازمان‌هایی است که اطلاعاتی در مورد خطرات موجود برای بارداری فراهم می‌کند. مطالعات انجام شده در این سازمان نشان می‌دهد که گزارشات زیادی در مورد عوارض جانبی رنگ کردن مو در دوران بارداری وجود ندارد. این مطالعات نشان می‌دهد که رنگ‌ مو حاوی مواد شیمیایی بسیار بدی است اما تنها مقدار ناچیزی از آن به پوست سر و سیستم بدن نفوذ می‌کند. بنابراین رنگ کردن مو تهدید بسیار کمی برای رشد و توسعه کودک دارد. با اینحال، برخی از افراد معتقدند همین مقدار اندک نیز خاصیت سرطان‌زایی دارد و می‌تواند برای بدن مضر باشد. اگر دوست دارید به صورت امن از این رنگ‌ها استفاده کنید، بهتر است رنگ کردن موهای خود را در طول سه ماهه دوم بارداری انجام دهید. در این دوران کودک در حال رشد زیاد آسیب پذیر نیست. عوامل رنگ از طریق پوست وارد بدن می شوند و از طریق فولیکول یا شفت مو وارد بدن نخواهند شد. با اینحال اگر هنوز هم در مورد امن و بی خطر بودن رنگ کردن مو در این دوران نگران هستید، بهتر است از انجام اینکار خودداری کنید. شما می‌توانید از روش‌های رنگ کردن جایگزین همچون هایلایت استفاده کنید. این فرآیندها نسبت به رنگ کردن مو بهتر هستند زیرا مواد شیمیایی با پوست سر تماس نخواهد داشت.

همچنین نگرانی‌هایی در مورد خطر ریزش مو برای زنان بارداری که موهای خود را رنگ میکنند وجود داشت که این موضوع نیست در تحقیقات رد شده است.

مطالعه مستقل دیگر در سال ۲۰۰۵ نشان می‌دهد که رنگ کردن مو در طول دوران بارداری، شانس توسعه سرطان در نوزاد یا نوروبلاستوم را افزایش می‌دهد. با اینحال، مطالعات بیشتری برای تجزیه و تحلیل روش دقیق مصرف و ترکیب مواد شیمیایی رنگ مو که باعث ایجاد سرطان در نوزادان می‌شود نیاز است. دانشمندان سراسر جهان بر این باورند که استفاده از رنگ موها یا سایر محصولات مرتبط با مو در طول دوران بارداری ، رشد تومور در کودک را بیشتر نمی‌کند.

نتیجه گیری:
اگرچه مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۵ ، خاصیت سرطان زایی رنگ مو را برجسته می‌کند اما مطالعه انجام شده توسط موسسه OTIS این تاثیر را نفی می‌کند. بنابراین استنتاج این است که استفاده از رنگ مو در دوران بارداری امن است و خطر خاصی جنین در حال رشد شما را تهدید نمی‌کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *