افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض داشتن استرس بیش از حد

download (6)

امروزه با زندگی های آنلاین این روزها و پیشرفت های تکنولوژی هیچ از استرس انسان ها کم که نشده هیچ چندین برابر شده در این جا ضمن توصیه شما به کم کردن استرس آشنا می کنیم شما را با عوارض داشتن استرس بیش از حد .

پزشکان می گویند استرس با ترشح بیش از حد هورمون هایی مانند کورتیزول، آدرنالین و نوراپینفرین در ایجاد بیماری های مختلف تاثیری مستقیم دارد.

شارون برگ کوئست استاد داروشناسی دانشگاه اموری در آمریکا در این مورد می گوید: ترشح بیش از حد آدرنالین، سرعت ضربان قلب را بالا می برد و باعث بالارفتن فشار خون می شود و ترشخ کورتیزول سبب تغییراتی در رگ ها می شود که در درازمدت می تواند امکان حمله قلبی و سکته را بالا ببرد این درحالی است که همزمان با این واکنش ها، مغز فعالیت معمول خود را متوقف می کند تا به اعضای بدن در مورد استرس و منبع آن پیغام دهد.

به گزارش نشریه آمریکایی آتلانتیک، نتیجه این پیغام همان حس دل و روده ام می پیچد است که گاهی در زمان استرس حس می کنیم. این حس می تواند منجر به مختل شدن عملکرد دستگاه گوارش بدن و تأثیر بر فعالیت باکتری های مفید روده شود.

همچنین کورتیزول می تواند سبب بیشتر شدن اشتها و در نتیجه پرخوری شود که حاصل آن چربی هایی است که در دور شکم ذخیره می شوند؛ این چربی ها خطر بیماری های مزمن را افزایش می دهند.

وقتی استرس دایمی شود، بر فعالیت سیستم ایمنی بدن نیز اثر می گذارد، زمان بهبود جراحات و آسیب ها طولانی تر و بدن در برابر بیماری های عفونی ضعیف تر می شود.

در این بین بیشترین خطر متوجه افرادی است که به طور دایم در معرض استرس قرار دارند؛ ساعت های طولانی و باعجله کار کردن، نگران دخل و خرج زندگی بودن و فکر کردن بیش از حد به فرزندان در افزایش استرس تاثیر زیادی دارند.

این درحالی است که می توان عوامل استرس زا را تحت کنترل خود درآورد قبل از اینکه به سلامت ما آسیب وارد کنند.

پزشکین : عوارض داشتن استرس بیش از حد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *