افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض و خطرات تنباکوهای معطر قلیان

10_photol

 

قابل توجه کسانی که تنباکوهای معطر مصرف می کنند در این جا محققان به بیان عوارض و خطرات تنباکوهای معطر قلیان پرداخته اند در ادامه مطلب بخوانید هشدارهایی در این باره .

رئیس مرکز سلامت کار و محیط وزارت بهداشت نسبت به افزودنی‌های معطر به تنباکوی قلیان که سرطان‌زاست، هشدار داد و گفت: جای تأسف است که یک جوان برای تهیه نان باید نیم ساعت وقت بگذارد ولی برای تهیه سیگار حداکثر سه دقیقه وقت می‌گذارد.

خسرو صادق‌نیت رئیس مرکز سلامت کار و محیط وزارت بهداشت راهکارهای سازمان بهداشت جهانی به‌منظور کاهش دخانیات در کشورها را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: یکی از راهکارها افزایش مالیات به‌منظور کاهش مصرف است و دیگری ساماندهی عرضه است.

وی افزود: جای تأسف است که یک جوان برای تهیه نان باید نیم ساعت وقت بگذارد ولی برای تهیه سیگار حداکثر سه دقیقه وقت می‌گذارد و ما با همکاری وزارت صنایع، ساماندهی این کار را دنبال می‌کنیم.

صادق‌نیت با بیان اینکه بسته‌بندی دخانیات نیز نباید اغواکننده باشد، گفت: یکی دیگر از کارهایمان ساده‌سازی پاکت‌های سیگار است تا برای دختران جوان جذاب نباشد؛ دیگر اقدام نیز ممنوعیت استفاده از مواد معطر است که هم‌اینک در قلیان استفاده می‌شود.

وی این افزودنی‌ها را صنعتی و سرطان‌زا دانست و گفت: یکی از مواد، بنزن است که ظرف سه سال ایجاد سرطان خون می‌کند؛ تنباکوهای معطر نیز عموماً کپک‌زده و خراب هستند که با مواد افزودنی آن را قابل استفاده می‌کنند.

صادق‌نیت با اشاره به عملکرد کلینیک‌های ترک سیگار گفت: این شبکه در شهرها در حال تکمیل است و در کنار آن، مراکز بهداشتی نیز به مراکز مشاوره ترک دخانیات مجهز می‌شوند و مردم می‌توانند این خدمات مشاوره را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

چرا سیگار ارزان است؟

همچنین عبدالرحمان رستمیان نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم شورای اسلامی با انتقاد از ارزان شدن سیگار و اینکه امروزه در دانشگاه‌ها قلیان بالای ۱۴ درصد مصرف می‌شود، افزایش عوارض بر سیگار را یکی از راه‌های کاهش مصرف در میان جوانان دانست و خاطرنشان کرد: نگاه دنیا نیز مبنی بر این است که کشورشان را به کشوری عاری از دخانیات تبدیل می‌کنند و ما نیز باید در کاهش تقاضا و عرضه به این سمت حرکت کنیم.

 

پزشکین : عوارض و خطرات تنباکوهای معطر قلیان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *