افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض و خطرات اپیلاسیون نقاط حساس بدن را بشناسید

1

 

 

  • گاهی ضایعات چرکی همراه با درد و التهاب پس از اپیلاسیون قسمت‌های حساس بدن ایجاد می‌شوند که این مساله هم به حساس‌تر، مرطوب‌تر و بالاتر بودن بار میکروبی پوست این نواحی برمی‌گردد و می‌تواند برای فرد آزاردهنده باشد.

امروزه اپیلاسیون موهای ناحیه تناسلی در جامعه ما مثل بسیاری دیگر از جوامع رواج پیدا کرده است درحالی که عدم اطلاع از عوارض آن، ممکن است نتایج فاجعه باری برای انجام‌دهنده آن به همراه داشته باشد.

نتایج یک بررسی اخیرا در شهر نیس فرانسه نشان می‌دهد که انجام این اقدام نه تنها خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را زیاد می‌کند، بلکه مشخص شده که اگر موهای ناحیه تناسلی از بین برده شوند، احتمال گرفتاری به بیماری پوستی بنام مولوسکوم (Molluscum Contagiosum) افزایش می‌یابد.

 

این بیماری باعث ایجاد ضایعات جلدی در سرتاسر ناحیه تناسلی می‌شود. براساس نتایج این تحقیق که در شهر نیس فرانسه روی ۳۰ نفر خانم مبتلا به بیماری پوستی مولوسکوم انجام شده، مشاهده شد که تمامی‌آنها سابقه اپیلاسیون به روش‌های مختلف را داشتند. در ضمن، از این ۳۰ نفر، ۱۰ نفر به یک بیماری آمیزشی دیگر مثل زگیل تناسلی مبتلا بودند.»

 

آسیب و کشش پوست در  قسمت‌های داخلی اندام تناسلی، بافت پستان یا زیربغل هنگام اپیلاسیون
نه، قسمت‌های داخلی ناحیه تناسلی، غدد لنفاوی زیربغل و بافت پستان، به‌سادگی تحت‌تاثیر عواملی مانند اپیلاسیون قرار نمی‌گیرند و آسیب نمی‌بینند. با این حال، از آنجا که این مناطق بدن، مناطق حساس و نسبتا مرطوبی هستند و احتمال وجود میکروب‌های مختلف در آنها بیشتر است،‌ خطر ایجاد التهاب‌های فولیکولیت پس از اپیلاسیون موهای زائد هم بالاتر می‌رود. برخلاف باور برخی از مردم، اپیلاسیون موهای زائد زیربغل یا اطراف پستان، ‌ربطی به ابتلا به سرطان و ایجاد غده‌های بدخیم سرطانی در این نواحی ندارد.

 

گاهی ضایعات چرکی همراه با درد و التهاب پس از اپیلاسیون قسمت‌های حساس بدن ایجاد می‌شوند که این مساله هم به حساس‌تر، مرطوب‌تر و بالاتر بودن بار میکروبی پوست این نواحی برمی‌گردد و می‌تواند برای فرد آزاردهنده باشد.

 

در موارد نادری هم اگر اپیلاسیون ‌درست و بادقت انجام نشود، ممکن است مویرگ‌های زیر پوست نازک این نواحی در اثر شدت کشش پوست، دچار پارگی شوند و خونریزی‌های خفیف زیرپوستی، کبودی و سیاهی پوست این نقاط از بدن پس از اپیلاسیون اتفاق بیفتد.

به‌طور کلی حذف موهای زائد قسمت‌های خاص و حساس بدن مانند ناحیه تناسلی، زیربغل یا اطراف پستان با روش اپیلاسیون، اگر ‌درست و با دقت انجام شود، مشکل چندانی برای فرد ایجاد نمی‌کند.

 

البته پوست این نواحی بدن کمی‌حساس‌تر و ظریف‌تر از پوست سایر قسمت‌ها و عصب‌دهی آن هم بیشتر است. بنابراین خطر ایجاد فولیکولیت (التهاب روزنه‌های رویش مو)، فولیکولیت‌های کاذب یا التهاب دور بافت فولیکول‌های مو در این مناطق بعد از اپیلاسیون موهای زائد بیشتر خواهدبود.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *