افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض تلفن همراه بر زندگی مشترک

عوارض تلفن همراه بر زندگی مشترک

image_13941224630367

 

پژوهشگران روانشناس به بررسی اثرات تلفن همراه بر زندگی مشترک پرداخته اند در این مطلب به بیان عوارض تلفن همراه بر زندگی مشترک که امروزه در زندگی زیاد شده .

سیستم دیجیتالی نه تنها رفتار پرداخت ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بلکه سبب تفییر راه ما در برقراری ارتباط با مردم و شرکت‌ها شده است، تکامل فن‌آوری اطلاعات نشان دهنده تغییر زندگی انسان است. بنابراین نمی‌توان تکنولوژی تلفن همراه را در زمینه توسعه فن‌آوری اطلاعات نادیده گرفت. دستگاه‌های تلفن همراه تقریبا جایگرین رایانه‌های شخصی شده‌‌‌اند.

 

همچنین امروزه تکنولوژی تلفن همراه جایگزین موارد دیگر هم شده است به عنوان مثال جایگزین دوربین عکاسی برای عکس گرفتن و دستگاه‌های پخش فیلم برای پخش فیلم شده، در حال حاضر تلفن همراه در زندگی روزمره مردم نفوذ پیدا کرده است، اولین چیزی که شما در صبح از آن استفاده می‌کنید تلفن همراه است، تحلیلگران معتقدند تلفن همراه تاثیرات مثبت و منفی بر زندگی انسان دارد.

تاثیرات منفی تلفن همراه در زندگی انسان
اگر چه تکنولوژی تلفن همراه زندگی راحت‌تری برای انسان به ارمغان آورده است اما سلامت جسمی و روانی کاربرانی که بیش‌ از حد از فن‌آوری تلفن همراه استفاده می‌کنند را به خطر می‌اندازد.

 

کاربرانی که بیش از حد از تلفن همراه استفاده می‌کنند دچار گرفتگی عضلات انگشت و درد در اثر تایپ پیام کوتاه، بازی کردن و شایع‌ترین عارضه التهاب تاندون‌ها می‌شوند، همچنین دچار گرفتگی گردن می‌شوند که گرفتگی گردن سبب آسیب وارد شدن به عضلات پشت بدن می‌شود، خیره شدن به اندازه کوچک متون سبب خستگی چشم، تاری دید، گیجی و خشکی چشم می‌شود درد عضلات چشم به همراه گردن موجب سر درد می‌شود، و همچنین ممکن است دچار سندروم توهم لرزش و زنگ تلفن همراه شوند که سبب ایجاد اضطراب در افراد می‌شود، کاربرانی که بیش ازحد در دنیای مجازی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند ارتباطات چهره به چهره رافراموش کرده‌اند و با جستجو کردن پاسخ هر سوال در اینترنت دچار طوفان مغزی می‌شوند.

 

از دیگر تاثیرات منفی تلفن همراه بر روی زندگی زناشویی می باشد. همسر شما دوست ندارد زمانی که کنارش هستید با تلفن تماس بگیرید و یا پیامک دهید بررسی ها نشان داده اند افرادی که در رابطه عاشقانه هستند دوست ندارند طرف مقابلشان هنگام گذراندن وقت با ان ها زمان زیادی را با تلفن همراه خود بگذراند .این رفتار می تواند عوارضی برای زندگی عشقی شما داشته باشد.

محققان به این کار بی اعتنایی ناشی از موبایل می گویند و زمانی است که افراد توسط تلفن های همراه خود از توجه به شریک خود منحرف می شوند.

زمانی که کسی می فهمد طرف مقابلش به تلفن اش بیش از حد توجه می کند ،معمولا درگیری ایجاد شده و سبب نا رضایتی از رابطه می شود.

این کاهش رضایت از رابطه، به نوبه خود، منجر به کم شدن رضایت از زندگی و، در نهایت و در سطوح بالاتر منجر به افسردگی، می شود.

مردم اغلب فرض می کنند که تلفن همراه خیلی کم حواس شان را پرت می کند و هیچ اتفاق بزرگی نمی افتد اما بررسی ها نشان می دهد که در اغلب موارد وقتی یک زن و شوهر در حال صرف وقت با هم هستند اگر این ارتباط توسط یک فرد مراجعه کننده یا تلفن همراه قطع شود کمتر احتمال دارد که فرد در رابطه راضی بماند .”

“هنگامی که صرف وقت با فرد دیگری از شما مهم تر شود دیگر ا شوقی برای ادامه گفتگو نداریم و بیشتر تمایل داریم بدانیم تلفن در مورد چه موضوعی و چه کسی بوده و این ممکن است برای رابطه شما مضر باشد.

 

مطالعات محققان نشان داده است امروزه در تمامی روابط چیز مشترکی در این خصوص وجود دارد نقطه مشترک در مورد استفاده از تلفن همراه و تضعیف بنیاد شادی ما در رابطه.

 

تنها با استفاده درست از تلفن همراه زندگی ما به زندگی راحت و سودمند تبدیل خواهد شد

 

تاثیرات مثبت تلفن همراه در زندگی انسان
آیا امروزه زندگی بدون تلفن هوشمند را می توانید تصور کنید؟ آیا می‌توانید در زمان تعطیلات به مقصد مورد نظرتان پنج تن کتاب همراه خود حمل کنید؟ آیا می‌توانید برای ارسال تصاویر به جای آپلود کردن تصاویر، سی دی را از طریق پست ارسال کنید؟ حتی امروزه اجاره یک ویدیو آسان‌تر از قبل شده است. تنها یک کلیک کردن جایگزین رفتن به فروشگاه دی وی دی شده است. بنابراین تکنولوژی تلفن همراه سبب بهبود زندگی مردم از جهات مختلف شده است، مردم از طریق پیام کوتاه، برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی، تماس تصویری، تماس صوتی، هر گونه فعالیت‌های اجتماعی به یکدیگربسیار نزدیک شده‌اند، در نتیجه آن به حفظ سلامت جسمی و روانی زمانی که اعضای خانواده دور از خانه هستند کمک می‌کند. مردم می‌توانند در اوقات فراغت خود از طریق تلفن همراه خود را سرگرم کنند، به عنوان مثال کتاب الکترونیکی بخوانند، بازی کنند دراینترنت گشت و گذار کنند.

 

تلفن همراه خدمات جدید، برنامه‌های کاربردی فرصت‌های مناسبی برای کسب و درآمد ایجاد کرده، به عنوان مثال برنامه اینستا گرام برنامه‌ای است که اکثریت کاربران آن در ایران جهت تبلیغات شغلی از آن استفاده می‌کنند. ازطریق تلفن همراه می‌توانید بیش از یک تماس تلفنی انجام دهید در صورتی که در محل کار خود حضور نداشته باشید می‌توانید از طریق تلفن همراه دور کاری انجام دهید. بنابراین تکنولوژی تلفن همراه زندگی راحت‌تری برای انسان فراهم کرده است. امروزه مردم از طریق تلفن همراه به جای روزنامه، رادیو و تلویزیون در هر زمان از وضعیت آب و هوا مطلع می‌شوند وهمچنین با استفاده از جی ‌پی‌ اس (GPS) از آب و هوا مطلع می‌شوند.

به طور خلاصه فن‌آوری تلفن همراه هم خوب و هم بد است، مهم‌ترین مسئله استفاده درست از تلفن همراه است، تنها با استفاده درست از آن زندگی مردم به زندگی راحت و سودمند تبدیل خواهد شد.

 

پزشکین : عوارض تلفن همراه بر زندگی مشترک

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *