افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض بیماری افسردگی بر جسم

f_low-210

 

درست است که افسردگی یک بیماری روحی می باشد اما لازم است بدانید این بیماری بر جسم نیز بسیار تاثیرگذار است در این پست درباره عوارض بیماری افسردگی بر جسم اطلاعاتی را در اختیارتان می گذاریم .

افسردگی در اکثر موارد با عوارض جسمانی توام است که اختلالات خوایدن از عمده عوارض آن است. افراد مبتلا به بی خوابی ممکن است به سختی به خواب روند یا زودتر از معمول و بدون اینکه احساس رفع خستگی کنند از خواب بیدار شوند. برخی دیگر ممکن است ساعت های طولانی بخوابند ولی باز هم احساس خستگی کنند. بدون شک بی خوابی سرانجام انسان را به خستگی، انزوای عاطفی، عدم شفافیت فکری و سایر عوارض  افسردگی می کشاند. در نتیجه ممکن است اشتها کم یا زیاد شود و در روابط جنسی اختلال به وجود آید. احتمال دارد دردهای مزمنی ایجاد شود که با دارو فروکش نکند. بیماری های جسمانی ای نیز وجود دارد که می تواند همان عوارض افسردگی را به بار آورد. به عنوان نمونه می توان به بیماری عفون کنه ای، مرض قند، مشکل غده تیروئید و کم خونی اشاره کرد. افسردگی نیز می تواند عوارضی را ایجاد کند که مشابه عوارض بیماری های دیگر است.
چنانچه احساس افسردگی می کنید باید اطمینان بیابید که به بیماری های دیگری مبتلا نیستید. از این رو باید به پزشک مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام شود. از سوی دیگر چنانچه مشکل جسمانی دارید و به طور هم زمان احساس افسردگی می کنید تصور نکنید که با برطرف شدن مشکل جسمانی افسردگی شما هم رفع خواهد شد.

 

پزشکین : عوارض بیماری افسردگی بر جسم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *