افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض بالا رفتن کلسترول خون

download (1)

کلسترول بالا خون می تواند آسیب های خطرناکی به قلب برساند در اینجا عوارض بالا رفتن کلسترول خون را بیان می کنیم .

پیام‌فرحبخشی متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به اینکه توجه به کلسترول LDL در خون می‌تواند سلامت قلب، عروق و مغز را تضمین کند، اظهارکرد: افزایش بیش از حد کلسترول LDL خطرات بزرگی مانند بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته قلبی، سکته مغزی و یا در بعضی مواقع مرگ ناگهانی را به‌همراه داشته باشد.
وی افزود: افرادی که دارای کلسترول بالا هستند علاوه‌بر در معرض خطربودن بیماری‌های قلبی و عروقی در معرض سکته‌های مغزی قرار می‌گیرند. بیماران دیابتی باید به این عارضه توجه ویژه داشته باشند زیرا اگر قندخون آنها بالا باشد، دچار این عارضه شوند وضعیت آنها به‌شدت خطرناک و وخیم خواهد شد. بنابراین سعی می‌شود در بیماران دیابتی کلسترول LDL تنظیم و میزان آن در حد نرمال حفظ شود.
فرحبخش تصریح کرد: دو کلسترول شامل کلسترول بد (LDL) و کلسترول خوب (HOL) در خون وجود دارد افرادی که نسبت کلسترول بد به خوب آنها بیش از ۳ باشد در معرض خطربیماری‌های قلب و عروقی هستند خصوصا تصلب شراین (آتروا سکلروز) همچنین سکته‌های قلبی و مغزی قرار می‌گیرند.
این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی ادامه داد:کلسترول LDL  در افراد سالم باید زیر ۱۳۰ باشد درصورتی که این کلسترول بالای ۱۶۰ باشد به طور قطع شخص در وضعیت خطرناک به‌سر خواهد برد.
وی در پایان گفت:مصرف چربی‌های اشباع مانند کره، خامه و سرشیر باعث بالارفتن کلسترول LDL می‌شود. مصرف چربی‌های ترانس در روغن‌های هیدروژنی باعث این کلسترول می‌شود.
با انجام آزمایش ناشتای چربی‌های خون وضعیت کلسترول LDL افراد مشخص خواهد شد.
پزشکین : عوارض بالا رفتن کلسترول خون

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *