افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عوارض استاتین‌ برای بیمار چیست ؟

 

  • به گزارش روزنامه گاردین، به گفته محققان انگلیسی افرادی هستند که به دلیل مصرف نکردن داروهای استاتین جان خود را به طور جدی به خطر می‌اندازند و البته تعداد این بیماران کم نیست و این افراد به دلیل باورهای منفی شایع در مورد دارو جان خود را از دست می‌دهند.

 

استاتین‌ها به طور معمول برای کمک به کاهش سطح “کلسترول بد” خون و به منظور مقابله با خطر سکته قلبی و مغزی تجویز می‌شوند. بسیاری افراد تصور می کنند استاتین ها به خودی خود عوارضی دارند، این درحالی است که گروهی از متخصصان علوم پزشکی در انگلیس تاکید دارند که عوارض جانبی شایع ناشی از مصرف استاتین‌ها به دارو مرتبط نیست بلکه پیامد انتظارات و باورهای منفی بیماران است.

استاتین‌ها به رغم فوائد شناخته شده و حائز اهمیتی که برای این دسته از بیماران دارند، اخیرا با طیفی از اظهارات ضد و نقیض در مورد سودمند بودنشان روبه‌رو بوده‌اند و برخی از منتقدان، ایمنی و تاثیرگذاری این دارو را زیر سوال برده‌اند. این انتقادها از زمانی مطرح شد که پزشکان در بخشی از مطالعات خود مصرف این دارو را حتی برای افرادی که کمتر در معرض خطر حمله قلبی بودند توصیه کردند.

به رغم این انتقادها نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که عوارض جانبی شایع شامل درد عضلانی و ضعف ناشی از مصرف داروهای استاتین در بیشتر موارد به دلیل مصرف دارو نیست بلکه از انتظارات زیاد بیماران از اثرات دارو و باورهای منفیِ آنها در مورد آن ناشی می‌شود.

همچنین این مطالعه موکد یافته‌های دیگری است که نشان می‌دهند عوارض جانبی استاتین‌ها در مقایسه با فوائد آن برای نجات جان بیماران اندک است.

محققان اظهار داشتند: امیدواریم بررسی اخیر به اظهارات متناقض در مورد استاتین پایان دهد و پزشکان و بیماران را مطمئن سازد که فوائد این دارو بر عوارض جانبی آن برتری دارد.

به گزارش روزنامه گاردین، به گفته محققان انگلیسی افرادی هستند که به دلیل مصرف نکردن داروهای استاتین جان خود را به طور جدی به خطر می‌اندازند و البته تعداد این بیماران کم نیست و این افراد به دلیل باورهای منفی شایع در مورد دارو جان خود را از دست می‌دهند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *