افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عمل کاشت لنز

ww

عمل کاشت لنز به صورت یک عمل جراحی کامل و در اتاق عمل صورت می گیرد ولی نیاز به بستری شدن بیمار قبل و بعد از عمل جراحی کاشت لنز وجود ندارد. بعد از بی حسی که معمولاً به صورت بیهوشی عمومی انجام می گیرد، با ایجاد برش در کناره قرنیه، لنز داخل چشمی را در اتاق قدامی و در جلوی عنبیه و عدسی اصلی بیمار قرار داده و سپس برش ایجاد شده با ظرافت دوخته می شود. بعد از ۴ تا ۶ هفته بخیه ها برداشته می شود. بیمار چند روز بعد از عمل ممکن است احساس درد مختصری داشته باشد و دید نهایی بیمار به بعد از کشیده شدن بخیه ها موکول می شود. لنز آرتیزان دارای انواع تاشونده به نام Artiflex هم می باشد که از طریق برش کوچک تری داخل چشم گذاشته می شود و نیازی به بخیه ندارد. لنز ICL هم نوع دیگری از لنزهای تاشونده است که بدون بخیه داخل چشم گذاشته می شود. اما این لنز در اتاق خلفی و بر روی عدسی بیمار قرار داده می شود.

مهم ترین عوارض عمل کاشت لنز عبارتند از ایجاد:

آسیب به اندوتلیوم قرنیه و از دست رفتن شفافیت آن: البته به نظر می رسد که این آسیب بیش از سایر اعمال انجام شده بر روی قرنیه نباشد.
ایجاد گلوکوم (آب سیاه): با توجه به اینکه افراد نزدیک بین استعداد بیشتری برای پیدایش آب سیاه دارند، باید در انتخاب بیمار دقت شود. در مطالعات فعلی بعد از ۳ سال تفاوت خاصی در افراد عمل شده برای ایجاد آب سیاه مشاهده نشده است.
ایجاد کاتاراکت: با وجودی که در طی مطالعات انجام شده به روز کاتاراکت کمتر از ۲-۱ % گزارش شده است ولی به سال های بیشتری برای اثبات این موضوع نیاز است.
در مرکز قرار نگرفتن لنز: اگر مرکز لنز با محور بینایی بیمار در یک راستا قرار نگیرد این احتمال به وجود می آید که عیب انکساری بیمار کاملاً مرتفع نگردد یا آستیگماتیسم ایجاد شود، که البته در مواردی رخ می دهد که اختلاف فاصله بیش از ۲۵/۰ تا ۵۰/۰ میلی متر باشد.
دوره نقاهت طولانی: (چند هفته تا چند ماه) در مواردی که نیاز به بخیه باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *