افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عمل زیبایی بینی و علت تورم آن بعد از عمل

nose-taping-advantages

یکی از عمل های زیبایی ، عمل بینی می باشد که این روزها طرفداران زیادی بین زنان و مردان دارد در این جا اطلاعاتی درباره  عمل زیبایی بینی و علت تورم آن بعد از عمل را بیان می کنیم .

تورم اولیه در عمل زیبایی بینی در چهار هفته اول رخ می دهد. بهترین راه کم کردن تورم اولیه عمل زیبایی بینی ، کمپرس یخ در ۷۲ ساعت اولیه است . همچنین بالا بردن سر و چسب زدن و اجتناب از مصرف نمک و غذاهای پر نمک بسیار موثر است . ورم تاخیری در طول سال اول بعد عمل زیبایی بینی رخ می دهد .

( در عمل زیبایی بینی ترمیمی این مدت طولانی تر هم می باشد ) و در واقع حاصل تشکیل اسکار می باشد . در موارد خاص تزریق کورتون در کنترل تولید اسکار زیاد در بعضی از نقاط بینی موثر است . شایعترین کاربرد تزریق کورتون کم کردن ورم در سوپراتیپ یا همان نقطه بالای نوک بینی است که به علت تولید اسکار زیاد در فضای مرده بین پوست و قاب غضروفی استخوانی ایجاد می شود . ( مثلا در بیماران مرد با پوست ضخیم و یا رینوپلاستی ترمیمی ) در این بیماران از محلول تریامسینولون در ترکیب با لیدوکایین در نسبت یک به یک که با سرنگ انسولین به فضای سوپراتیپ تزریق می شود استفاده می شود .

این تزریق باید در سطح باشد نه در عمق و از تزریق عمیق (در عمق و زیر درم) باید اجتناب شود زیرا باعث کمی رنگدانه های پوست و از بین رفتن بافت پوست و زخم می شود. ۳ تا ۵ میلیگرم تریامسینولون در ناحیه دچار مشکل تزریق می شود . ممکن است تزریق کورتون در هفته اول بعد عمل زیبایی بینی انجام شود .

تکرار تزریق معمولاً در فواصل ۴ تا ۶ هفته برحسب نمای بالینی انجام می شود. تزریق زیاد کورتون باید به دلیل آسیب به قوام پوست و افزایش شفافیت اپیدرم و دیده شدن غضروف زیرین اجتناب شود. چسب زدن هم در کاهش ورم اولیه و هم ورم تاخیری موثر است . بعد از دو ماه که بیمار چسب عمل زیبایی بینی را بر می دارد باید بیمار در طول شب چسب بزند . این موضوع ممانعت از تجمع ورم وقتی بیمار دراز می کشد به خصوص ناحیه سوپراتیپ میکند. چسب زدن بخصوص در دو هفته اول بعد برداشت اسپلینت مفید است .

اگر چسب باعث حساسیت پوست در عمل زیبایی بینی شود چسب زدن متوقف می شود و بیمار از کرم هیدروکورتیزون سه بار در روز تا حل مشکل خارش و التهاب استفاده می کند. همانطور که ورم در زیر جلدی و قسمت بیرونی رخ می دهد در قسمت داخلی و مخاطات بینی هم ورم داریم . اکثر بیماران درجاتی از ورم گذرا که در طول دو تا سه هفته اول بعد عمل زیبایی بینی حل می شود دارند . معاینه داخل بینی در طول سه هفته اول بعد عمل زیبایی بینی سخت است و بیمار تحمل نمی کند .

بیشترین بهبود تنفسی به علت ورم سه تا چهار ماه بعد از عمل زیبایی بینی رخ می دهد. استفاده از قطره های بینی مثل فنیل افرین باید به مدت پنج تا هفت روز باشد استفاده بیشتر این قطر ها نتیجه معکوس دارد و شستشوی با سرم نرمال سالین و یا اسپری سالین دو تا سه بار در روز تا شش ماه توصیه می شود.

پزشکین : عمل زیبایی بینی و علت تورم آن بعد از عمل

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *