افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عمری طولانی با مصرف این غذاها

IMG09112934

  • بر اساس مدرک محکم ناشی از این متاآنالیز تصور می کنم که دست اندرکاران مراقبت های بهداشتی باید مصرف غلات سبوس دار را به عموم مردم و نیز بیماران مبتلا به برخی بیماری ها، برای کمک به ارتقای سلامت و احتمالا کاهش مرگ و میرها، توصیه کنند.

محققان دانشگاه هاروارد براساس نتایج یک مطالعه بزرگ اعلام کردند که مصرف غذاهایی حاوی غلات همچون حلیم که از آب و یا شیر و در برخی موارد گوشت نیز در آنها استفاده می شود، خطر مرگ ناشی از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

این مطالعه یک مرور سیستماتیک روی ۱۲ مطالعه قبلی درباره غلات سبوس دار است که در مجموع روی ۷۸۶ هزار و ۷۶ نفر انجام شده است.
این بررسی نشان داد که مصرف ۷۰ گرم غلات سبوس دار در روز خطر مرگ ناشی از هر علتی را تا ۲۲ درصد کاهش می دهد و به طور خاص مرگ ناشی از ابتلا به سرطان را تا ۲۰ درصد و مرگ ناشی از ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را نیز تا ۲۰ درصد کاهش می دهد.
دکتر کی سان، استادیار بهداشت عمومی در دانشگاه هاروارد گفت: بر اساس مدرک محکم ناشی از این متاآنالیز تصور می کنم که دست اندرکاران مراقبت های بهداشتی باید مصرف غلات سبوس دار را به عموم مردم و نیز بیماران مبتلا به برخی بیماری ها، برای کمک به ارتقای سلامت و احتمالا کاهش مرگ و میرها، توصیه کنند.
خوراکی های سرشار از غلات سبوس دار شامل سبوس و جو دوسر هستند و مواد مغذی فراوانی همچون پروتئین، فیبر، آهن و اسید فولیک دارند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *