افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت کاهش وزن در ماههای اول بارداری

علت کاهش وزن در ماههای اول بارداری

بارداریاضافه وزن

 

چرا در ماه های اول بارداری دچار کاهش وزن شدم ؟ آیا کاهش وزن در ماه های اول حاملگی خطرناک است ؟ کاهش وزن در بارداری باعث سقط جنین می شود ؟ این ها سوالاتی می باشد که خانم های باردار درباره کاهش وزن می پرسند با ما باشید با علت کاهش وزن در ماههای اول بارداری .

دکتر آناهیتا انزوایی متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه داشتن تغذیه  مناسب در زمان بارداری بسیار حائز اهمیت است، می‌گوید: وجود حالت تهوع در ۳ ماه اول دوران بارداری طبیعی است و حتی ممکن است این افراد به علت این عارضه ۱تا ۲ کیلو کاهش وزن نیز داشته باشند.

وی اظهار می‌کند: زنان ممکن است در اوایل دوران بارداری خود دچار کاهش اشتها، حالت تهوع و استفراغ شوند، بنابراین وجود این حالات در آنها می‌تواند موجب کاهش وزن شان شود.

دکتر انزوایی با تأکید بر اینکه کاهش وزن در هفته‌های آخر بارداری طبیعی نیست و نیاز به بررسی پزشک متخصص دارد، تصریح می‌کند: پس از گذشت دوران اوایل بارداری وزن این افراد به صورت تدریجی افزایش می‌یابد اما امکان تشدید حالت تهوع در هنگام گرسنگی افراد در میان وعده‌های مختلف غذایی وجود دارد بنابراین این زنان نباید وعده‌های غذایی طولانی مدت داشته باشند.

این متخصص زنان و زایمان در خاتمه خاطرنشان می‌کند: کیفیت مواد غذایی که زنان در دوران بارداری مصرف می‌کنند بسیار حائز اهمیت است بنابراین کیفیت غذاهای مصرفی مهم تر از کمیت آنها است.

 

پزشکین : علت کاهش وزن در ماههای اول بارداری

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *