افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت عرق کردن و پوست پوست شدن کف دست و درمان آن

download (1)

  • برای درمان تعرق بیش از حد زیر بغل نیز ابر‌های اسفنجی تهیه شده است که با مرطوب کردن اسفنج‌ها و اتصال سیم رابط از دستگاه به اسفنج‌ها آنها را زیر بغل قرار می‌دهیم.

 

دکتر طرقی، مدیر تجاری‌سازی این پروژه تحقیقاتی در گفت‌و‌گو با جام‌جم خاطرنشان کرد: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندق حمایت از پژوهشگران این دستگاه برای اولین بار در کشور طراحی شده و به تولید انبوه رسیده است.

با توجه به طراحی نوین و به‌کارگیری فناوری‌های جدید دستگاه ضدتعریق الکسا به صورت هوشمند عمل می‌کند که نسبت به نمونه مشابه خارجی که عمدتا تکنولوژی آن در اختیار کشورهای آلمان و آمریکاست، اثر بهتر و دائمی‌تری دارد.

وی خاطرنشان کرد: از مزایای عملکرد هوشمند دستگاه ضدتعریق ابداعی، حذف عوارض جانبی درمان مانند سوزش و پوسته شدن پوست است که در نمونه خارجی دستگاه وجود دارد و با به‌کارگیری شیوه‌های نوین در تجاری‌سازی، قیمت تمام شده آن یک‌‌دهم نمونه خارجی است.

طرقی تصریح کرد: آزمایش‌های بالینی مربوط به این دستگاه در مراکز درمانی معتبر و زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور روی تعداد زیادی بیمار طی دو سال انجام شده و با گذراندن بیش از ۹۰ تست متفاوت موفق به دریافت گواهی تائیدیه عملکرداز سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی و پروانه تولید و بهره‌برداری ازوزارت بهداشت شده است.

مهندس اکبران، مدیر پژوهش تجهیزات پزشکی شرکت دانش‌بنیان سازنده این دستگاه نیز درباره اهمیت ساخت آن اظهار کرد: براساس گزارش‌های جهانی ۲۱۱ میلیون نفر در جهان و بیش از سه میلیون نفر در کشور ایران مبتلا به این عارضه هستند که عمدتا منشا ژنتیکی داشته و هیچ درمان موثر و دائمی برای آن گزارش نشده است. گاهی اوقات دیده شده که افراد با تزریق بوتاکس و با تحمل هزینه‌های گزاف اقدام به درمان کرده‌اند که اثر موقتی و همراه با عوارض شدید جانبی دارد.

همچنین گاهی مواردی دیده شده که اقدام به جراحی سمپاتکتمی ازطریق قطع اعصاب سمپاتیک که وظیفه انتقال دستور تعریق از مغز به غدد تعرق را دارند می‌کنند که علاوه بر مشکلات جراحی عوارضی مانند تشدید تعریق در سایر اعضا بدن را دارد.

وی درباره روش عملکرد دستگاه یونتوفورزیس گفت: یونتوفورزیس یک درمان گسترده و همه‌گیر در اروپا و آمریکاست و این روش برای درمان بیماری هایپرهیدروزیس به عنوان بهترین روش و بی‌عارضه‌ترین روش استفاده می‌کنند و هم‌اکنون در تمام دنیا گستردگی استفاده از یونتوفورزیس را می‌توان مشاهده کرد.

در این درمان در واقع عبور جریان بسیار خفیف میکرو الکتریکی و کنترل شده توسط یک آداپتور ۱۲ وات به پوست در نواحی که تعریق آن بیش از حد مشکل‌‌زاست صورت می‌پذیرد. این جریان میکروالکتریکی بسیار خفیف با جریان آب به بدن بیمار منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: حوزه‌های مهم مشکل‌زا در بیماری تعریق کف دست و کف پا و زیر بغل و گردن و صورت است، اما هر منطقه‌ای از بدن می‌تواند دارای تعریق شدید باشد.

درمان با یونتوفورزیس بسیار ساده و راحت است و نیاز به کمک هیچ شخص دیگر یا تکنیسین مسلط به دستگاه‌های پزشکی نیست. دستگاه به نحوی طراحی شده است که بیمار می‌تواند با تنظیمات ساده و سپس استارت دستگاه از آن استفاده کند. اکبران خاطرنشان کرد: این دستگاه ابتدا مقاومت بدن بیمار را اندازه گرفته و سپس سیگنال اعمالی مورد درخواست کاربر را به آب وارد می‌کند که البته درمواردی که شدت این سیگنال بالاتر از حد تحمل بیمار باشد دستگاه به صورت هوشمند ادامه نمی‌دهد و قطع خواهد کرد.

برای دست و پا ظروف مخصوص آب وجود دارد که دست و پا در آن غوطه‌ور است و برای دیگر نقاط بدن باید از اسفنج‌های مخصوص استفاده کرد که با آغشته شدن به آب، نقش آب واسط بین دستگاه و بدن بیمار را بازی می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه گروه‌هایی می‌توانند از یونتوفورزیس استفاده کنند، گفت: یونتوفورزیس یک روش درمان بیماری هایپپرهیدروزیس است که کاملا غیرتهاجمی است. این روش یک روش درمانی بسیار موفقیت‌آمیز بوده که در سطح بالایی قادر به کنترل تعریق است.

یونتوفورزیس برای درمان بیماری تعریق اولیه و ثانویه مورد استفاده قرار می‌گیرد و تقریبا می‌توان گفت برای تمام نواحی بدن که دارای تعریق می‌باشد و بیماران ممکن است بیش از حد رنج ببینند، موثر و قابل استفاده است.

اکبران درخصوص مکانیسم عملکرد یونتوفورزیس گفت: جریان میکرو الکتریکی بسیار خفیف از واحد کنترل دستگاه با توجه به تنظیمات اولیه کاربر به پد‌های فلزی که در ظرف آب قرار می‌گیرند، وارد می‌شود سپس بیمار کف دو دست خود یا کف پاهای خود را روی پد‌ها درون ظرف آب برای مدت حدود ده دقیقه قرار می‌دهد و پس از ۱۲ جلسه تکرار کاملا بهبود می‌یابد.

برای درمان تعرق بیش از حد زیر بغل نیز ابر‌های اسفنجی تهیه شده است که با مرطوب کردن اسفنج‌ها و اتصال سیم رابط از دستگاه به اسفنج‌ها آنها را زیر بغل قرار می‌دهیم. به عنوان مثال دست و پا که داخل آب غوطه‌ور است و جریان اعمال شده به آب از پوست دست و پا عبور می‌کند و باعث افت ترشح عرق در همان نقطه عبور یون آب صورت می‌گیرد و البته هیچ آسیبی ایجاد نمی‌کند و در دیگر نقاط بدن الکترود سیلسیومی به اسفنج وارد می‌شود و درمان در نقطه پرتعریق صورت می‌پذیرد.

جریان میکرو الکتریکی خفیف باعث آزاد شدن یون منفی آب می‌شود و این یون منفی از پوست عبور می‌کند و با معکوس کردن اختلاف پتانسیل دو سر غدد باعث افت ترشح از غدد می‌شود. به گفته مهندس عباسی، مدیر تولید این دستگاه، انگیزه اصلی این پژوهش کمک به رفع مشکلاتی بوده که جمعیت قابل توجهی از مردم دنیا در فعالیت‌های روزمره خود دارند.

این عارضه مشکلات بسیاری را برای بیمار به وجود آورده و عملا فعالیت‌های تخصصی آنها به دلیل خجالت یا عذاب به دلیل آزار همکاران متوقف شده است. در بسیاری از ورزشکاران در رشته‌های فوتبال، والیبال، تنیس، بسکتبال و کشتی، هنرمندان موسیقی، هنرهای دستی، گرافیک و بسیاری از جراحان و پژوهشگران و کسانی که از دست و پای خود در فعالیت‌های حساس استفاده می‌کنند تعریق شدید کف دست و پا و زیر بغل مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند تا جایی که برای مردانی که دچار این مشکل هستند معافیت‌هایی در سازمان نظام وظیفه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بسیاری از مدیران جامعه در تعاملات اجتماعی روزمره خود دچار مشکل هستند و حتی بعضا مشکلاتی در روابط زناشویی به علت تعریق بیش از حد بدن و بوی ناخوشایند و رطوبت بدن ایجاد می‌شود. مشکل اساسی اینجاست که درمان قطعی برای این عارضه وجود ندارد.

عباسی تصریح کرد: این موسسه پژوهشی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بعد از چهار سال تحقیق توانسته دستگاه ضدتعریق را تجاری‌سازی کند به طوری که از نظر عملکرد اثر درمانی سریع و بهبودی کامل را دارد و از طرفی قیمت تمام شده بسیار پایینی دارد که اکثر افراد جامعه قدرت خرید آن را داشته و بتوانند در خانه به درمان بپردازند. با توجه به ریشه ژنتیک این عارضه همه افراد خانواده می‌توانند از یک دستگاه برای درمان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه الکسا در چهار مدل عرضه شده که مدل الکسا مینی برای متوقف و نرمال کردن عرق بیش از حد زیر بغل طراحی شده است. با استفاده از این دستگاه منفذ‌های غدد تعریق به حالت عادی برمی‌گردد.

این دستگاه علاوه بر کاربرد درمانی برای بیماران با منشا ژنتیک که به دلیل تعریق بیش از حد در تابستان و زمستان اعضای بدن آنها همیشه خیس است برای عموم افراد جامعه که از تعریق نسبتا معمولی اعضای بدن خود و بوی ناخوشایند و احتمالا آثار آن روی لباس‌های خود به ستوه آمده‌اند نیز به عنوان تجهیزات پزشکی زیبایی و بهداشتی قابل استفاده است و هیچ عوارضی نیز در بر ندارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *