افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت درد پستان زنان و درمان آن

درد-پستان-300x200

درد پستان یکی از دردهایی می باشد که خیلی از خانم های درباره علت درد پستان زنان و درمان آن سوالات مکرری پرسیده اند در این پست پاسخ آن را می دهیم و راه درمان را شرح می دهیم .

افزایش استروژن ، کاهش پروژسترون و عدم تعادل در نسبت استروژن به پروژسترون به عنوان دلایل احتمالی بروز علائم مطرح شده  است . تقریبا  ۷۰ – ۸۰ درصد زنان در مقاطعی از زندگی خود دچار درد شدید پستان میشوند . در ۱۵% بیماران درد به حدی شدید است که شیوه زندگی فرد را تغییر میدهد و به بررسی و درمان مکرر نیاز پیدا میکند .

درد پستان با فعالیتهای جنسی ، فیزیک ، اجتماعی ، شغلی و یا تحصیل تداخل میکند . درد پستان به صورت دوره ای ، غیر دوره ای و یا خارج پستانی دسته بندی میشود . نوع دوره ای با تشدید علائم در دوره قاعدگی در ارتباط است و با احتقان ، درد ، سوزش ، سنگینی و حساسیت دو طرفه پستان همراه است . در زمان بین ۲۰ تا ۴۰ سال شایع تر است .

نوع غیر دوره ای :
مستقل از سیکل های قاعدگی است و به صورت درد گنگ و سوزشی میباشد که میتواند متناوب یا پایدار باشد معمولا یک طرفه است و بین ۳۰ تا۵۰ سال شایعتر است .درد خارج پستانی ، به صورت درد پستان احساس میشود اما با نواحی خارج از پستان ارتباط دارد مثل درد عضلانی دیواره قفسه سینه ، علائم مربوط به غضروفهای دنده ای ، شکستگیهای دنده و …

درمان :
درد پستان از علائم غیر محتمل بدخیمی است و پس از اینکه با معاینه تصویر برداری از پستان احتمال بدخیمی رد شد مهمترین درمان اطمینان خاطر دادن به بیمار می باشد .درمانهای مورد استفاده شامل داروهای بی حسی ، برموکریتین ، تاموکسیفن ، ویتامین ، ( روغن گل پامچال ) حمایت مکانیکی با سینه بند مناسبت ، کاهش مصرف چربی و کاهش مصرف چای ، شکلات و کافئین می باشد .قطع مصرف داروهای هورمونی جلوگیری از بارداری در برخی از افراد موثر است .

پزشکین : علت درد پستان زنان و درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *