افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت دردهای زانو چیست ؟ توصیه مراقبت از زانو

علت دردهای زانو چیست ؟ توصیه مراقبت از زانو

9326902-b1

آرتروز یک بیماری مفصلی می باشد که همه اعضای بدن را درگیر می کند در این جا می خواهیم به بررسی علت دردهای زانو چیست ؟ توصیه مراقبت از زانو را در اختیار شما قرار دهیم .

زانو بزرگترین مفصل بدن است. این مفصل از کنار هم قرار گرفتن سه استخوان تشکیل شده است. قسمت پایینی استخوان ران، قسمت بالایی استخوان ساق و استخوان کشکک. قسمت انتهای پایینی ران روی ساق حرکات لولایی دارد و کشکک در فرورفتگی شیار مانند پهنی که در جلوی انتهای پایینی ران قرار دارد میتواند به طرف بالا و پایین حرکت کند. مفصل زانو لیگامان های قوی دارد که استخوانها را به یکدیگر متصل میکند. این لیگامان ها مانع میشوند که استخوان های تشکیل دهنده مفصل در هر جهتی حرکت کنند. به زبان دیگر وظیفه آنها اجازه و تسهیل حرکت استخوان ها فقط در جهت های خاص است. مهم ترین جهتی که لیگامان های زانو اجازه حرکت می دهند خم و راست شدن زانو است گرچه زانو در جهات دیگر هم حرکات خفیفی دارد.

آیا درد زانو ناشی از آرتروز است؟

بله، احتمالا ۹۵ درصد از درد زانو ناشی از آرتریت التهاب مفاصل است که به علت استهلاک مفاصل ایجاد می شود. انواع دیگر، مانند آرتریت روماتوئید کمتر درد درد زانو شایع هستند.

چه صدماتی منجر به درد زانو می شوند؟

پیچ خوردن زانو، آسیب های لیگامان متقاطع قدامی یا ACL، منیسک و دیگر لیگامان های زانو
تفاوت در این است که فردی که لیگامان یا مینیسک آسیب دیده دارد به سرعت متوجه این موضوع می شود و نسبت به درمان آن اقدام می کند اما در افراد مبتلا به آرتریت این درد را به خستگی و موارد دیگر نسبت می دهند و با گذشت زمان و عدم درمان آسیب پیشرفت می کند.

آیا ممکن است درد خود به خود از بین بود؟

بستگی دارد. درد مفاصل ممکن است به مرور زمان بهتر شود ولی احتمال اینکه کاملا خوب شود کم است. اما اگر شمای زانوی آسیب دیده تان را به حال خود رها کنید به مرور زمان از انجام خیلی از فعالیت ها به دلیل آسیب دائمی محروم خواهید ماند.

چه زمانی باید به دکتر مراجعه کنیم؟

اگر زانوی شما دچار آسیب شد و ورم کرد حتما باید به پزشک مراجعه کنید. حتی اگر تورم از بین رفت هم باید به دکتر مراجعه کنید چرا که ممکن است آسیب داخلی جدی باشد. اگر مبتلا به درد زانو هستید و تعداد روزهای دردناک شما بیشتر از روزهای خوب بودن زانوی شما است نیاز به معاینه و بررسی دارید.

چگونه از زانوامان محافظت کنیم؟

تناسب اندام و ورزش کردن نقش مهمی در سلامت زانوان دارد. اگر شما ورزشی را که نیاز به فعالت زیادی دارد را انجام می دهید، مانند فوتبال یا تنیس و…، حتما زمانی که احساس خستگی در زانوی خود دارید به ان استراحت بدهید. تمام درد و جراحت در زانوها در دقایق پایانی بازی برای ورزشکاران اتفاق می افتد. احساس درد در زانو می تواند در یک میلی ثانیه منجر به آسیب شدیدی بشود. طمانی که ماهیچه هایی که از رباط های زانو محافظت می کنند خسته شوند نمی توانند به درستی از آن ها محافظت کنند.
مهمترین راه های تشخیص آسیب زانو توسط پزشک اطلاعاتی است که وی از علائم بیمار و نحوه ایجاد آسیب می گیرد و معاینه ای است که وی از زانوی بیمار بعمل میاورد. با این حال روش های تصویربرداری مانند رادیوگرافی ساده و ام آر آی MRI هم میتواند به تشخیص آسیب کمک کند.

پزشکین : علت دردهای زانو چیست ؟ توصیه مراقبت از زانو

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *