افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت تند شدن ضربان قلب و درمان این تپش قلب

download

ضربان قلب وقتی بالا برود باعث بروز مشکلاتی می شود در این جا به علت تند شدن ضربان قلب و درمان این تپش قلب با جزئیات کامل از گفته ای متخصصان بیان می کنیم .

تند شدن‌ غيرطبيعي‌ ضربان‌ قلب‌ عبارت‌ است‌ از تندي‌ ضربان‌ قلب‌ به‌ نحوي‌ كه‌ قلب‌ بسيار سريع‌تر از حالت‌ طبيعي‌ مي‌زند بدون‌ اين‌ كه‌ فرد فعاليت در زمان ابتلا به اين بيماري زيادي‌ داشته‌ باشد. اين‌ تندي‌ ضربان‌ قلب‌ بين‌ ۱۵۰ تا ۳۰۰ ضربان‌ در دقيقه‌ است‌. فردي‌ كه‌ بيماري‌ قلبي‌ ندارد ممكن‌ است‌ با ورزش‌ ضربان‌ قلب‌ را به‌ ۱۶۰ بار دقيقه‌ يا بيشتر برساند كه‌ البته‌ اين‌ طبيعي‌ است‌ و مشكلي‌ محسوب‌ نمي‌شود. انواع‌ تند شدن‌ غيرطبيعي‌ ضربان‌ قلب‌ عبارتند از فيبريلاسيون‌ دهليزي‌، تند ضرباني‌ سينوسي‌، تند ضرباني‌ فوق‌ بطني‌، و تند ضرباني‌ بطني‌.

 

در یک فرد مبتلا به تاکی‌کاردی بطنی مجموعه‌ای از انقباضات بطنی از نقطه‌ای در درون بطن‌ها منشا می‌گیرند و ضربان قلب از ۱۰۰ ضربان در دقیقه به ۲۵۰ ضربان در دقیقه افزایش می‌یابد. نگرانی اصلی ناشی از این نوع تاکی‌کاردی قلبی این است که این نوع آریتمی ممکن است با پمپاژ خون توسط قلب تداخل کند. در این حالت فرد به سرگیجه و سنکوپ دچار می‌گردد. تاکی‌کاردی بطنی ممکن است بدون هیچگونه هشداری به فیبریلاسیون بطنی ‌تبدیل گردد که یک بیماری کشنده  است.

علايم‌ شايع‌ تند شدن‌ ضربان‌ قلب‌:
♦ تپش‌ قلب‌. نبض‌ بين‌ ۱۸۰-۱۰۰ بار در دقيقه‌ مي‌زند كه‌ بسيار سريع‌تر از حالت‌ طبيعي‌ است‌.
♦ غش‌ كردن‌ يا احساس‌ نزديك‌ بودن‌ مرگ‌
♦ درد قفسه‌ سينه‌
♦ سرفه‌ ناخودآگاه‌
♦ تنگي‌ نفس‌

 

دلایل تندی ضربان قلب:

♦ عفونت ریوی مثل سینه پهلو یا ذات الریه
♦ عفونت خونی که می تواند منجر به تب شود.
♦ کم خونی
♦ پایین بودن فشار خون
♦ کم آبی بدن
♦ مصرف الکل یا مواد کافئین دار مثل قهوه
♦ داروهای ضد اشتها
♦ اختلالات غده تیروئید
♦ اختلالات قلبی مثل بی نظمی ضربان قلب (آریتمی)
پيشگيری از تندی ضربان قلب:
♦ سيگار نكشيد.
♦ حتي‌المقدور استرس‌ زندگي‌ خود را كم‌ كنيد.
♦ از دكونژستان‌ها؛ داروهاي‌ كم‌كننده‌ اشتها؛ قهوه‌ زياد؛ كولا و ساير محرك‌ها با يا بدون‌ كافئين‌؛ و آمفتامين‌ها پرهيز كنيد.

 

در چه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟
اگر شما یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌تان‌ دچار یک‌ حمله‌ تند ضربانی‌ نامنظم‌ قلب‌ شده‌اید که‌ در عرض‌ ۵-۴ دقیقه‌ برطرف‌ نشده‌ است‌.
اگر تنگی‌ نفس‌ رخ‌ دهد.
اگر درد قفسه‌ سینه‌ به‌ وجود آید.

درمان‌ تندی ضربان قلب:
بررسی‌های‌ تشخیصی‌ ممکن‌ است‌ شامل‌ نوار قلب‌، و استفاده‌ از دستگاه‌ هولتر (نوار قلب‌ ۲۴ ساعته‌) باشند.
بستری‌ کردن‌ بیمار، در صورتی‌ که‌ حمله‌ تندضربانی‌، علی‌رغم‌ درمان‌، ادامه‌ یابد.
ندرتاً استفاده‌ از شوک‌ الکتریکی‌ کنترل‌ شده‌

 

گاهی‌ با اقدامات‌ زیر می‌توان‌ ضربان‌ قلب‌ را کاهش‌ داد:
نگاه‌ داشتن‌ نفس‌ به‌طور کوتاه‌مدت‌
نیشگون‌ گرفتن‌ از پوست‌ بازو به‌ قدری‌ که‌ باعث‌ درد شود.
زدن‌ آب‌ سرد به‌ صورت‌، فرو بردن‌ سر در آب‌ سرد به‌ مدت‌ کوتاه‌، یا دوش‌ سرد به‌طوری‌ که‌ آب‌ سرد روی‌ سر بریزد.
در بینی‌ و دهان‌ خود را بگیرید و سعی‌ کنید به‌ ملایمت‌ هوا را از بینی‌ خارج‌ کنید به‌طوری‌ که‌ احساس‌ کنید پرده‌های‌ گوش‌ به‌ سمت‌ بیرون‌ حرکت‌ می‌کنند.
ناحیه‌ کاروتید گردن‌ را ماساژ دهید، البته‌ منوط‌ به‌ این‌ که‌ روش‌ انجام‌ بدون‌ خطر این‌ تکنیک‌ را فرا گرفته‌ باشید ( از پزشک‌ یا سایر پرسنل‌ پزشکی‌ در این‌ زمینه‌ کمک‌ بخواهید).

 

داروهایی که ممکن است توسط پزشک تجویز شود:
– بازدارنده های ACE: این داروها به باز کردن و گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند. فشارخون تان را پایین آورده و جریان خون را به کلیه ها و سراسر بدن تنظیم می کند.
– داروهای ضد اضطراب: اگر بالا رفتن ضربان قلب تان به خاطر اضطراب باشد، پزشک ممکن است داروهای ضد اضطراب برای شما تجویز کند. این داروها به آرام کردن شما کمک می کند. این داروها را حتما باید در صورت احساس اضطراب مصرف کنید. اگر این داروها علائم شما را تخفیف نداد، حتما موضوع را با پزشک تان در میان بگذارید.
– داروهای Beta- blocker: این داروها برای کاهش ضربان قلب و تقویت گردش خون در سراسر بدن مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت نامنظم بودن ضربان قلب یا بالا رفتن فشارخون این دارو برای شما تجویز می شود.
– بلاکرهای شبکه ای کلسیم: این داروها برای درمان دردهای سینه، فشار خون بالا یا نامنظم بودن ضربان قلب تجویز می شود. این داروها ضربان قلب را کند می کنند.
– دیگوکسین (Digoxin): این دارو که دیجیتالیس نیز نامیده می شود، با کند کردن ضربان قلب و کارآمدتر کردن ضربان های قلب، کار می کند. این دارو گردش خود را در سراسر بدن بهبود می بخشد.
– داروهای ادرارآور یا دیورتیک: این داروها با وادار کردن شما به ادرار کردن و دفع آب اضافی بدن، از نارسایی قلبی جلوگیری می کند.

 

اطلاعات داروئی در این مورد جهت اطلاع و شناخت دارو در این مورد می باشد لطفا خود سرانه دارو مصرف نکنید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *