افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت بیشتر بودن چربی شکم چیست

  • جایگیری چربی در بدن انسان، به دلایل جنسی نیز بر می‌گردد. این مورد مخصوصا در مورد خانم‌ها بیشتر صدق می‌کند. چرا که بیشتر چربی‌هایشان به جهت جذابیت برای جنس مخالف، در جاهایی همچون سینه‌ها و ران‌هایشان ذخیره می‌شود.

همواره شنیده‌ایم که می‌توانید با ورزش شکم از شر چربی آن رها شوید. این باور بر این پایه است که اگر از یک عضله زیاد استفاده کنید  چربی‌هایش از بین می رود  اما این تصوری نادرست است!

این بدن ماست که تصمیم می‌گیرد چربی‌ها را کجا ذخیره کند و از کجا هم حذف کند، نه خود ما. این سیستم، بیش از همه توسط ژنتیک شما پایه‌گزاری می‌شود، اما چند استراتژی هوشمند نیز برای این برخورد وجود دارد:

۱. بدن شما معمولا چربی‌ها را در بخش‌های میانی، یعنی شکم، ران و باسنتان ذخیره می‌کند، چرا که بر اساس قوانین فیزیک حمل آنها انرژی کمتری نیاز خواهد داشت. بخاطر داشته باشید که ذخیره‌ چربی در بدن، تدبیری برای بقای زندگی بدن است.

۲. جایگیری چربی در بدن انسان، به دلایل جنسی نیز بر می‌گردد. این مورد مخصوصا در مورد خانم‌ها بیشتر صدق می‌کند. چرا که بیشتر چربی‌هایشان به جهت جذابیت برای جنس مخالف، در جاهایی همچون سینه‌ها و ران‌هایشان ذخیره می‌شود.

۳. بدن شما چربی‌ها را هر جایی که سلول چربی داشته باشد ذخیره می‌کند. این واقعا برخورد جالبی است؛ اگر افرادی که عمل لیپوساکشن انجام داده‌اند را ببینید که سرانجام چربی‌هایشان در جاهای غیر منتظره ذخیره می‌شوند، بیشتر به این نکته پی خواهید برد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *