افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت بوی بد دهان کودکان و درمان آن

images (1)

دهان کودک شما هم بوی بد می دهد ؟ علت بوی بد دهان کودکان و درمان آن هستید در این جا تحقیقات زیادی روی بهداشت دهان کودکان انجام شده که آن را در اختیار شما می گذاریم .

بوی بد دهان کودکان معمولاً نشانه‌ای از بهداشت ضعیف دهان و دندان است، اما می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل پزشکی جدی‌تر نیز باشد. برای مقابله با بوی بد دهان کودک‌تان ابتدا باید ریشه‌ی مشکل را پیدا کنید.
بهداشت دهان و دندان
بهداشت مناسب دهان و دندان به سلامت دندان‌های کودک شما کمک کرده و موجب طراوت نفس او خواهد شد. کودکان باید دهان و زبان خود را دو بار در روز و هر دفعه برای ۳ دقیقه مسواک بزنند. مقدار مورد نیاز خمیردندان برای مسواک زدن به اندازه‌ی یک نخود فرنگی بوده و باید از خمیردندانی استفاده شود که حاوی فلوراید است. کودکان بزرگ‌تر از ۶ سال باید نخ دندان کشیدن و استفاده از دهان‌شویه را آغاز کنند. دهان‌شویه‌های مناسب حاوی مواد آنتی‌میکروبیالی هستند که موجب کاهش پلاک، التهاب لثه و بوی بد دهان می‌شوند.
رژیم غذایی و سبک زندگی
آنچه کودکان می‌خورند می‌تواند باعث بوی بد دهان آن‌ها شود. برخی از مواد غذایی مانند سیر، پیاز، کلم، پنیر، آب پرتقال و نوشابه می‌توانند سبب بوی بد دهان شوند. خوردن جعفری تازه و نعناع می‌تواند نفس را به طوری موقتی تازه سازد. همچنین جویدن آدامس نیز می‌تواند مشکل بوی بد دهان را موقتاً برطرف کند.
مشکلات دندانی
در صورتی که کودک شما از دندان درد گله می‌کند، ممکن است دچار پوسیدگی دندان یا حتی آبسه دندانی شده باشد. رشد دندان در مکان نامناسب و التهاب لثه نیز می‌توانند سبب دندان درد کودکان شوند. استوماتیت نوعی بیماری لثه است که در کودکان بیشتر شایع‌است. این مشکل ناشی از عفونت باکتریایی یا ویروسی است که منجر به تورم و درد می‌شود. علائم استوماتیت عبارتند از تب، احساس درد در گونه‌ها یا لثه، زخم در دهان، احساس ناخوشی عمومی و بوی بد دهان.
علاوه بر موارد یاد شده خوابیدن با دهان باز و خشکی دهان نیز می‌توانند موجب بوی بد دهان شوند. همچنین در برخی موارد بوی بد دهان می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری مزمن باشد.

 

پزشکین : علت بوی بد دهان کودکان و درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *