افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت بروز کمر درد بعد زایمان و درمان درد کمر

ba623

دانستنی های پزشکی درباره شاکی بودن خانم ها از درد کمر پس از زایمان ، بررسی می کنیم علت بروز کمر درد بعد زایمان و درمان درد کمر و نحوه انجام حرکات صحیح هنگام خم شدن .

درد کمر بعد از زایمان  به دلایل متعددی ایجاد می شود. در دوران حاملگی، رحم در حال گسترش شما،  ماهیچه های شکمی را ضعیف می سازد و حالت ایستادن شما را تغییر می دهد و  فشار بر روی کمر شما گذاشته می شود. بنابراین ممکن است تا زمانی که ماهیچه  های شکم شما قدرت و توازن خود را دوباره بدست آورند، درد کمرتان ادامه  یابد.

همچنین ممکن است در  نتیجه زایمان طبیعی یا سخت مبتلا به درد کمر شوید. در هنگام زایمان از  ماهیچه هایی ممکن است استفاده نمایید که به طور طبیعی از آنها استفاده نمی  کنید و شما اثرات آنرا برای مدت زمانی احساس خواهید کرد. (اگر اپیدورال  تزریق بی حسی نخاعی) داشته اید، ممکن است در آن محل برای چند روزی بعد از  زایمان متوجه التهاب شوید، اما این نباید باعث دردکمر شود.)

همچنین، ‌بسیاری از  مادران تازه نازا ناخواسته هنگام یاد گرفتن چگونگی شیر دادن مشکلات کمر  دردشان را وخیم تر می سازند. این هنگامی رخ می دهد که شما به قدری روی چفت  کردن کودک به طور دقیق توجه دارید که به شکل قوزدار می نشینید و گردن و  ماهیچه های بالای کمر را هنگام نگاه کردن به پایین می کشید.

خستگی و فشاری که با  مراقبت از نوزاد ۲۴ ساعته در هفت روز هفته ادامه دارد، بهبود یافتن از  دردها را که شامل درد کمر هم می شود، پس از زایمان دشوارتر می سازند و در  آخر، مادرانی که قبل از حاملگی یا در دوران حاملگی کمر درد داشته اند به  احتمال بیشتری بعد از زایمان نیز دچار آن خواهند شد.

بعد از زایمان داشتن  مقداری کمردرد در طی چند ماه نخست معمولی می باشد. اینکه چقدر درد کمر طول  می کشد بستگی به عامل هایی مثل عوامل زیر دارد.

اینکه آیا سابقه  مشکلات کمردرد داشته اید، آیا چاق هستید و چقدر زود ورزش کردن وخود را آغاز کرده اید.

 

کمر-درد-بعد-زایمان

برای رفع آن چه کار می  توان کرد

پیاده روی کنید. این  نوع ورزش آرام می تواند به تسکین درد کمر کمک کند و برای شروع تقریباً  بلافاصله بعد از زایمان طبیعی و سزارین مطمئن و بی خطر می باشد. در هفته  های اول آرام راه بروید و مسافت کوتاهی را طی کنید.

به طرز ایستادن خود  توجه کنید و راست بایستید. همچنین واقعاً مهم است که هنگام تغذیه کودک نیز  راست بنشیند، فرقی نمی کند از سینه خودتان به او شیر می دهید یا از شیشه  شیر. اگر پایین کمرتان درد می کند، سعی کنید از زیر پایی استفاده نمایید تا  پاهای شما قدری بالاتر از زمین قرار گیرد. یک صندلی راحت دسته دار انتخاب  کنید و از بالش های زیاد برای افزودن تکیه گاه و حمایت بیشتر از پشت و  بازوها استفاده کنید. یاد بگیرید چگونه در هنگام شیر دادن به طریقی مناسب  قرار گیرید، و همیشه نوزاد را به سمت سینه هایتان بالا بیاورید به جای  اینکه خودتان روی او خم شوید. همچنین حالت های متفاوت را برای شیر دادن  امتحان کنید. اگر دچار گرفتگی عضلات شانه و درد در قسمت بالای کمر هستید،‌  حالت خوابیدن به پهلو می تواند برای شما راحت تر باشد. همیشه از زانوها خم  شوید و اشیاء و بچه ها را از حالت سرپا بلند کنید تا فشار کمتری بر روی کمر  شما وارد شود. بگذارید یک نفر دیگر چیزهای سنگین را بلند کند؛ الان زمان  این نیست که خطر خراب تر کردن کمر ما را به جان بخرید (اگر سزارین شده اید،  حداقل تا ۸ هفته نباید چیزی سنگین تر از نوزادتان را بلند کنید).

خودتان را با ماساژ  درمان کنید. این کار منشأ اصلی کمر درد شما را درمان نخواهد کرد، اما به  راحتی به شما کمک خواهد کرد و می تواند به طور موقت ماهیچه های کشیده شده،  شانه های دچار گرفتگی عضلانی و درد پایین کمر را تسکین دهد. اگر خرید  دستگاه ماساژ از عهده مخارج شما خارج است. از همسر یا دوستی بخواهید شما را  ماساژ دهد.

برای تسکین و بهبود  درد و کشیدگی عضلات دوش آب گرم بگیرید.

ناحیه متألم را با  نوار گرم کننده یا بسته داغ بپوشانید، یا اگر گرمی برای شما فایده ندارد  بسته سرد را امتحان نمایید (در هر دو مورد برای حفاظت از پوست از پوشش  استفاده کنید).

وقتی پزشک به شما  اجازه ورزش کردن می دهد، به آرامی شروع به انجام تمرینات تقویتی (قدرتی)  برای پشت و ماهیچه های شکمی نمایید و خمیدگی لگن خاصره را جزئی از برنامه  روزانه خود قرار دهید. به پشت در حالی بخوابید که زانوهای شما خم است و  پاهایتان روی زمین قرار گرفته است. هوا را به درون شش ها وارد کنید و  بگذارید شکمتان با فرو رفتن نفس بزرگ شود. هوا را از شش ها خارج کنید و  استخوان دنبالچه را به سمت ناف بالا بکشید در حالی که باسن ها را روی زمین  نگه داشته اید. در بالای خمیدگی (انحنا) butt را منقبض نمایید و بعد آنرا رها سازید. ۸ تا ۱۰ بار این کار را تکرار  نمایید. (توجه: اگر سزارین شده اید، ۶ تا ۸ هفته برای شروع تمرینات ورزشی  نظیر این تمرین صبر نمایید).

به بدن خود گوش دهید.  اگر حالت یا فعالیت معینی است که باعث ناراحتی شما می شود، آنرا انجام  ندهید. اگر درد کمرتان شدید است یا متوجه شدید که حس از پاها، کشاله ران،  ناحیه اندام تناسلی، مثانه یا مقعد شما بیرون رفته است _ یا احساس بی  اختیاری یا ضعف ناگهانی به شما دست می دهد _ خیلی سریع به پزشک تان مراجعه  نمایید

 

پزشکین : علت بروز کمر درد بعد زایمان و درمان درد کمر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *