افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت بروز مشکل شب ادراری

 

تحقیقاتی انجام داده ایم برای علت بروز مشکل شب ادراری نتیجه آن را در اختیار شما قرار می دهیم با ما همراه باشید .

شب ادراری موجب مشکلات فیزیکی خطرناکی در کودکان و نوجوانان مبتلا می شود . نتایج یک تحقیق منتشر شده درژورنال پزشکی ، خبر از یافته راه های احتمالی درمان این عارضه می دهد.

شب ادراری تا سن ۸ سالگی گریبان گیر بسیاری از کودکان است ، که این مسئله با افزایش سن بهبود می یابد. انجام آزمایش ادرار در این کودکان برای اطمینان ازعدم وجود عفونت مفید است . همچنین اطمینان یافتن از اینکه درآنها نواقص کلیوی  وجود نداشته باشد.

در طول روز،  عمل کلیه ها تولید ادرار و دفع مواد زائد از بدن است و در شب مغز ، هورمون ضد ادراری یاADH  را در خون آزاد کرده و تولید ادرار کاهش می یابد . تولید شبانه این هورمون در اغلب کودکان مبتلا به شب ادراری درحد کفایت نیست و موجب انباشتگی مثانه آنها می شود ، در چنین شرا یطی  فرد بزرگسال از خواب برخواسته ،  به دستشویی مراجعه می کند ولی در مورد کودکان شب ادرار، مثانه در حین خواب تخلیه می شود.

در۵ سال اخیرپزشکان با استفاده از اسپری ، هورمون ضد ادراری در بینی که « DesmopressinL» نام دارد، اقدام به درمان آن کرده اند که باز هم شب ادراری بسیاری از این کودکان حتی با مصرف این دارو نیز  ادامه داشته است .  تحقیق اخیر در سوئد نشان می دهد ، مصرف قرص ۴۰۰ میلی گرمDesmopressin پیش از خواب ( به میزان خیلی کم ) و مصرف کمتر مایعات ، موجب کاهش ۵۰ درصدی شب ادراری شده است  که پس از قطع قرص در ۴۴ % موارد شب ادراری مجددا شروع  می شود .

در پست های بعدی بیشتر در مورد این مطلب و راه های درمان آن اطلاعات در اختیارتان می گذاریم .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *