افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت بروز برخی دردها در صبح

images-1

  • آنچه محققان دریافتند این بود که زمانی که موش‌ها در معرض نور مداوم و پیوسته قرار دارند، پنجه‌هایشان برآمده‌تر شده و نشان‌گرهای التهاب در خون آنها در سطح بالاتری خواهد بود.

حتما با این حس آشنا هستید: با حس خوبی می‌خوابید، اما موقع بیدار شدن انگار باید یک جرثقیل شما را از تخت جدا کند. همه‌چیز در صبح حالت آزاردهنده دارد و علتش تنها آن است که در وضعیت نامناسب و متزلزل و یا روی بالش خیلی بدی خوابیده‌اید.
تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی می‌خوابیم، بدن ما از التهاب جلوگیری می‌کند و این مسئله زمانی که بیدار می‌شویم و در واقع التهاب دوباره آغاز می‌شود، بدتر خواهد شد.
محققان در این زمینه سلول‌های موش‌ها و آدم‌هایی را که دچار بیماری التهابی به نام رماتیسم مفاصل شده بودند مورد بررسی و آزمایش قرار دادند. بیماران مبتلا به رماتیسم مفاصل میدانستند که علائم بیماری در آنها در سرتاسر روز و همراه با سفت شدن مفاصل هنگام راه رفتن تغییر خواهد یافت. اما شاید اطلاعات مختصری در این باره وجود داشت که ساعت یا ریتم شبانه‌روزی بدن –در واقع ساعت داخلی بدن که به ما می‌گوید کی بخوابیم و کی بیدار شویم–  این تغییرات درد را چطور کنترل می‌‌کند.
آنچه محققان دریافتند این بود که زمانی که موش‌ها در معرض نور مداوم و پیوسته قرار دارند، پنجه‌هایشان برآمده‌تر شده و نشان‌گرهای التهاب در خون آنها در سطح بالاتری خواهد بود. میزان این نشان‌گرهای التهابی در تاریکی کاهش پیدا می‌کند. در زمان خواب، میزان این نشان‌گرهای التهابی کم شده اما در صبح دوباره زیاد می‌شود. در این تحقیق مسئله درد مورد بررسی قرار نگرفت، اما اگر چنین بپنداریم که التهاب بیشتر با درد بیشتر همراه خواهد بود، آنگاه باید منتظر بروز التهاب بیشتری در مفاصل و افزایش میزان درد در صبح باشیم.
پروتئین‌های بسیار خاصی در سلول‌های ما وجود دارد که ساعت شبانه‌روزی بدن را تنظیم می‌کنند و به نظر می‌آید که یکی از این پروتئین‌ها در ساعت شبانه‌روزی بدن به نام کریپتوکروم هم بر بروز التهاب تأثیر می‌گذارد. محققان با تحقیق بیشتر در این زمینه می‌توانند این مسئله را پیش‌بینی کنند که چه زمانی از روز، داروهای ضدالتهابی تأثیر بیشتری دارند یا آنکه قادر خواهند بود روش‌های درمانی را بیابند که با هدف این پروتئین‌ها، می‌تواند التهاب را کاهش دهد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *