افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت این که روده باید پاکسازی شود

علت این که روده باید پاکسازی شود

43471983574114237194313921518767334

در مطلب های قبلی درباره این که با چه روش هایی روده را پاک سازی کنیم اطلاعاتی در اختیار شما قرار داده ایم در این مطلب می خواهیم هدف و علت این که روده باید پاکسازی شود را بیان کنیم..

یکی از نظریاتی که در حمایت از عمل پاکسازی طبیعی روده مطرح شده است، بر اساس یک عقیده باستانی شکل گرفته که نظریه خودزهری نامیده می‌شود. گفته می‌شود که گوشت و سایر غذاهای هضم نشده باعث تشکیل غشایی در داخل روده می‌شوند. این غشا تولید سم می‌کند. این سم وارد سیستم گردش خون شده و کل بدن را مسموم می‌‌کند. این سموم علائم مختلفی از خود بروز می‌دهند که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
-خستگی
-سردرد
-افزایش وزن
-کاهش انرژی
در ظاهر، ایده جذب سموم منطقی به نظر می‌رسد. شیاف‌های مقعدی به دلیل سرعت جذب بالای دارو رواج دارند. اما آیا سموم هم می‌توانند با همان سرعت از روده وارد جریان خون شوند؟
به هر حال، اگر پاکسازی روده تاثیری داشته باشد، تاثیر آن بیشتر بر سیستم عصبی است و کمتر بر سموم بدن تاثیر دارد. واکنش‌های روده بر کل سیستم عصبی اثر می‌گذارد. در حقیقت، بسیاری از علائم ناشی از یبوست به واسطه تنقیه قابل درمان هستند. اگر این امر در مورد تنقیه صدق کند، پس شاید پاکسازی روده هم تاثیر مشابهی داشته باشد.

هدف از پاکسازی روده چیست؟
تولیدکنندگان محصولات پاکسازی روده و متخصصان شستشوی روده ادعاهای مختلفی را در زمینه سلامت بدن مطرح کرده‌اند. هدف اصلی آنها پاکسازی روده از مقدار زیادی مواد زائد است که موجب انباشت سموم بر دیواره‌ های روده می‌شوند. آنها مدعی هستند که این کار موجب ارتقای کارکرد بدن می‌‌شود.
سایر اهداف مطرح شده عبارتند از:
-بهبود وضعیت روانی
-تقویت سیستم ایمنی
-کاهش وزن
-کاهش خطر ابتلا به سرطان روده
عمل پاکسازی روده از منظر چند بیماری مورد بررسی قرار گرفته است. این بیماری‌ها عبارتند از:
-بی‌اختیاری مدفوع
-استومی (پیوند بین روده و فضای بیرونی بدن از طریق عمل جراحی)
-اسپاسم حین کولونوسکوپی
-ترک مواد مخدر
-قبل و در طول جراحی روده
در اغلب موارد، هیچ بررسی دقیقی انجام نشده که بتواند مفید بودن یا نبودن پاکسازی روده را نشان دهد.

پزشکین : علت این که روده باید پاکسازی شود

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *