افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علائم سرطان دهانه رحم و هشدار به زنان

علائم سرطان دهانه رحم و هشدار به زنان

download

متخصصان زنان در این مطلب به معرفی یکی از سرطان ها در زنان می پردازند و راه های تشخیص این بیماری و هشدارهایی به زنان می پردازند همراه ما باشید با علائم سرطان دهانه رحم و هشدار به زنان .

دكتر فرح فرزانه اظهارداشت: سرطان رحم مانند سرطان دهانه رحم اگر به موقع تشخيص داده شود، درمان قطعي مي شود به اين صورت كه با خارج كردن رحم، بيمار يك طول عمر معمولي خواهد داشت و بيماري ديگر عود نمي كند.
وی افزود: سرطان رحم را مي توان در مراحل اوليه و با تغيير وضعيت رگل ماهيانه (پريود) تشخيص داد به اين صورت كه اگر فردي با خونريزي هاي نامنظم يا لكه بيني به پزشك مراجعه كرد، مي توان با يك بيوبسي گرفتن از داخل رحم كه بسيار كار ساده اي است، بيماري را به موقع تشخيص داد.
دبير علمي اولين كنگره بين المللي چالش هاي باليني در زنان، مامايي و نازايي در مورد حفظ باروري در سرطان رحم بيان كرد : بيماراني كه مبتلا به سرطان رحم مي شوند و مايل به حفظ باروري خود هستند، نيز اگر زود مراجعه كند و در مراحل بسيار اوليه تشخيص سرطان داده شود، مي توان با دارو بيماري را به مدت سه ماه كنترل كرد.
فرزانه ادامه داد : اگر سرطان به اين دارو جواب داد، ديگر بيمار نيازي به خارج كردن رحم ندارد. بنابراين به او فرصت داده مي شود تا بارداري اش صورت بگيرد و پس از تولد فرزند اقدام به خارج كردن رحم كرد.
وي گفت : البته در علم نازايي، حتي در صورت خارج كردن رحم، مي توان براي حفظ بارداري اگر تخمدان هاي آنها سالم باشد، از رحم اجاره اي استفاده و يا جنين، تخمك و يا بافت تخمدان را فيريز كرد. بنابراين علاوه بر اينكه سرطان رحم و دهانه رحم را مي توان در مراحل اوليه تشخيص داد، مي توان با انجام اقداماتي باروري بيمار را حفظ كرد و فقط نياز به افزايش سطح آگاهي عموم مردم دارد.
فرزانه تاكيد كرد : در رابطه با سرطان تخمدان در ايران نيز مانند پيشرفته ترين مراكز دنيا نمي توان اين بيماري را در مراحل اوليه تشخيص داد و در مراحل پيشرفته تشخيص داده مي شود كه در اكثر موارد به صورت اتفاقي و تصادفي است.
وي خاطر نشان كرد: به هر صورت اگر اين بيماري در مراحل اوليه تشخيص داده شود، حتي مي توان يك تخمدان را خارج و تخمدان ديگر را حفظ كرد تا فرد باروري خود را از دست ندهد.
فرزانه گفت: اگر بتوان كاري كرد كه سرطان هاي رحم، دهانه رحم و تخمدان بروز نيابد، كه بسيار عالي است كه البته در مورد سرطان دهانه رحم اين اتفاق در كشورهاي پيشرفته دنيا در حال جريان است اما حتي درصورتي كه نتوان از بروز اين بيماري پيشگيري كرد، مي توان در مراحل اوليه آن را تشخيص داد و كنترل و درمان و حتي باروري بيمار را حفظ كرد.
فلوشيپ آنكولوژی زنان در مورد سرطان دهانه رحم به دليل اينكه توانسته است علل بروز آن را كنترل كنند، انتظار مي رود كه تا ۱۰ سال آينده شمار مبتلايان به آن كاهش يابد.
فرزانه ادامه داد: سرطان دهانه رحم با تعدد ازدواج ها و رفتارهاي جنسي، سن ازدواج (اگر زير ۱۶ سال باشد، خطر ابتلا ۲ برابر است) و با سيگار و قليان (احتمال ابتلا به آن ۱۴ برابر مي شود) در ارتباط است و مربوط به سن خاصي نيست و می توان با اصلاح رفتارها از بروز آن پيشگيري كرد.
وی در مورد علائم اين بيماري گفت: لكه بينی هاي بعد از نزديكی، زخم های مقاوم دهانه رحم كه بعد از ۶ ماه تا يک سال برطرف نشده باشد، ترشحات واژينال مزمن از جمله علائم اين بيماري است.
فرزانه اظهار داشت : در رابطه با سرطان رحم نيز توصيه مي شود زناني كه هنوز يائسه نشده اند، هر خونريزي غيرطبيعي كه پيدا مي كنند و يا تغييري در پريودهاي ماهانه خود مشاهده مي كنند، حتما به پزشك مراجعه كنند. اين سرطان را با انجام بررسي هاي لازم مي توان در مراحل اوليه تشخيص داد و كنترل كرد.
پزشکین : علائم سرطان دهانه رحم و هشدار به زنان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *