افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عفونت قارچی از علائم تا تشخیص آن

nakhan5

 

پوست هم گاهی دچار عفونت می شود یکی از آنها عفونت قارچی می باشد در این جا متخصصان این نوع عفونت پوستی را مورد بررسی قرار داده اند همراه ما باشید با عفونت قارچی از علائم تا تشخیص آن .

بیماریهای پوستی متفاوتی وجود دارد که نوعی از عفونت پوستی وجود دارد که عامل آن قارچها می باشند. البته قارچها برخی به طور طبیعی در بدن وجود دارند و برخی دیگر قارچهای فرصت طلب نامیده می شوند. به قارچهای پوستی درماتوفیت می گویند و هنگامی که شرایط مناسبی برایشان به وجود آید می توانند در سطح پوست، مو و ناخن رشد کنند.
این عفونت اگر درمان نشود می تواند به لایه های عمیق تر پوستی نفوذ کند و به اندامهای داخلی و حتی خون نفوذ کند. قارچهای پوستی به دو دسته کلی تقسیم می شوند که به آنها تینئا و کاندیدیازیس می گویند.

برخی موارد می توانند در ایجاد عفونت قارچی موثر باشند که از آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:– مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیکها: آنتی بیوتیک ها که برای درمان بسیاری از بیماریها با منشاء باکتریایی به کار می روند باعث از بین رفتن میزان زیادی از باکتری های طبیعی و مفید بدن می شوند که با از بین رفتن آنها شرایط برای رشد قارچهای فرصت طلب فراهم می شود.

– علل محیطی: از آنجایی که قارچها برای رشد به شرایط گرم و مرطوب نیازدارند و برخی نواحی بدن مانند زیر بغل و کشاله ران و پا که داخل کفش قرار دارد به راحتی می توانند در این مناطق رشد کنند.
 

– استفاده از داروهای کورتیکواستروئید: این دسته از داروها که به منظور کاهش التهابات پوستی به کار می روند، می توانند باعث کاهش و ضعف سیستم ایمنی شوند. به وجود آمدن این شرایط یعنی توانایی بیشتر قارچ برای رشد.
– مشکلات سیستم ایمنی: ضعف سیستم ایمنی به هر دلیل مانند مصرف داروهای شیمی درمانی یا کورتون ها و بروز سندروم اکتسابی نقص ایمنی می تواند توانایی قارچها را درایجاد عفونت زیاد کند.
– وارثت: تحقیقات نشان داده برخی افراد به طور ژنتیکی بیش از سایر افراد مستعد ابتلا به بیماریهای قارچی هستند.
برخی بیماریها نیز مانند دیابت و سرطان بیشتر می توانند در ایجاد قارچ موثر باشند.تشخیص عفونت قارچی:
تشخیص بیماری می تواند از طریق شکل ظاهری صورت گیرد علاوه بر شکل ظاهری نمونه برداری از ناحیه مشکوک و مشاهده آن در زیر میکروسکوپ به تشخیص بیماری کمک می کند.
پزشکین : عفونت قارچی از علائم تا تشخیص آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *