افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عفونت دستگاه تنفسی فوقانی از علائم تا درمان

8e611d89-fa7f-422b-872f-feee70b47cc3

  • اکثر عفونت‌های سیستم تنفسی فوقانی به خاطر ویروس‌ها ایجاد شده و به خودیِ خود خوب می‌شود. لازم نیست که بابت آن به پزشک مراجعه کنید اما نکاتی هست که می‌توانید برای تسکین یا برطرف شدن علائم آن انجام دهید.

این عفونت، نوعی مریضی است که منجر به بروز علائمی در سیستم تنفسی فوقانی بدن می‌شود. این بیماری با سرفه همراه بوده و سرفه‌های مربوط به عفونت‌های سیستمم تنفس فوقانی به خاطر آبریزش و تخلیه مخاط و حساسیت در گلو رخ می‌دهد نه از اعماق ریه.
علائم
علائم شایع عفونت‌هاس سیستم تنفس فوقانی عبارتند از:
-گرفتگی
-سردرد
-گلودرد
-سرفه
-آبریزش بینی
-گوش‌درد
چه باید کرد؟
اکثر عفونت‌های سیستم تنفسی فوقانی به خاطر ویروس‌ها ایجاد شده و به خودیِ خود خوب می‌شود. لازم نیست که بابت آن به پزشک مراجعه کنید اما نکاتی هست که می‌توانید برای تسکین یا برطرف شدن علائم آن انجام دهید.
داروهای سرفه و سرماخوردگی
داروهای بدون نسخه سرفه و سرماخوردگی باعث تسکین علائمی هم‌چون گرفتگی، سرفه و سردرد می شود. اگر دارویی که مصرف می‌کنید حاوی مسکن نبود (مانند آستامینوفن)، خوردن یکی از آنها باعث تسکین سردرد، گلودرد، گوش‌درد و سایر مشکلات ناشی از مریضی خواهد شد.
محلول آب‌نمک برای شستشو
شستشوی سینوس‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای تخلیه مخاطی است که در زمان سرماخوردگی یا عفونت سیستم تنفسی فوقانی باعث دردسر و آزار شما می‌شود. مادامی که از محلول آب‌نمکی استفاده کنید که از قبل درست شده و یا از آب جوش تقطیر‌شده به دست آمده باشد، استفاده از آن امن و ساده است.
رطوبت‌ساز
رطوبت‌سازها باعث افزایش رطوبت هوا می‌شود که خصوصا در شب و زمان خواب بسیار مؤثر بوده و هوا را خشک می‌کند. رطوبت زیاد که توسط دستگاه رطوبت‌ساز در هوا ایجاد می‌شود باعث رقیق شدن مخاط موجود در سر شما خواهد شد. این مسئله باعث می‌شود بتوانید بیشتر بخوابید چرا که مجاری تنفسی‌تان دیگر به هوای خشک حساسیت پیدا نکرده و می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.
استراحت
استراحت کافی به بدن این امکان را می‌دهد تا زودتر التیام پیدا کند. اگر به خوتان زیاد فشار وارد کنید در شرایطی که احساس مطلوب و خوشایندی ندارید باعث می‌شود روند بهبودی‌تان به تأخیر بیافتد. اگرچه واجب نسیت زمانی که دچار عفونت سیستم تنفسی فوقانی هستید سر کار نرفته و در خانه بمانید، اما بهتر است انجام یک‌سری کارهای غیرضروری را تعطیل کرده و به قدر کافی بخوابید و استراحت کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *