افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عسل خواص بسیار مهم دارد

 

  • * برای درمان زخم های دهان: مخلوطی از یک قاشق مرباخوری عسل و کمی زردچوبه به زخم دهان یا زخم های روی زبان بمالید این مخلوط باعث ترشح بزاق دهان می شود تا سم را بکشد.

عسل جايگزيني طبيعي‌تر و سالم‌تر براي شكر است كه سالهاي زيادي در بسياري از نقاط دنيا در آشپزي و طبخ غذاها مورد استفاده قرار گرفته است.عسل براي تقويت سطح ايمني بدن فوق العاده مفيد است. اين خوردني درمانگر و معجزه آسا همچنين داراي خواص آنتي اكسيداني و ضد باكتريال قابل توجهي است كه براي حفاظت از سيستم گوارشي مفيد هستند.

تحقیقات فسیل شناسان حاکی از آن است که عمر زنبور عسل به بیش از ۱۵۰میلیون سال می رسد. نقاشی های موجود در دیوار غاری در اسپانیا نشان می دهد، پرورش زنبور از ۷ هزار سال پیش رایج بوده و به عنوان ماده شیرین کننده، دارو، هدیه به خدایان و نشانه عشق ارزش زیادی داشته است.

به گزارش «health news» در طب سنتی هندوها، عسل شهد زندگی است که خاصیت دارویی نیز دارد. در صورت مصرف آن با گیاه دارویی دیگر به عمیق ترین بافت های بدن راه پیدا می کند. در طب هندی، عسل خام خاصیت دارویی دارد، درحالی که عسل حرارت داده شده این خواص را دارا نمی‌باشد. زیرا در شکل طبیعی، عسل غنی از ماده معدنی، ویتامین ها، آنزیم ها، اسید آمینه و کربوهیدرات است و در صورت حرارت دیدن ارزش غذایی خود را از دست می دهد و مولکول های عسل به نوعی چسب غیرهموژنیزه تبدیل می شود که به غشاء مخاطی می چسبد. عسل حرارت دیده سم سلولی ایجاد می کند و در برخی موارد سبب اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود. از طرفی با انسداد رگ های خونی می تواند مانع رسیدن خون به بدن شود. بنابراین عسل را خام مصرف کنید. عسل طبیعی و خام علاوه بر خواص زیادی که دارد، مانع از بروز آلرژی های فصلی می شود و سرشار از انرژی است.

درمان بیماری های متفاوت با عسل:

* چاقی مفرط، فشارخون بالا، چربی بالا: صبح به صبح یک لیوان آب داغ با یک قاشق مرباخوری عسل و ۵ تا ۱۰ قطره سرکه سیب بنوشید.

* برای درمان زخم های دهان: مخلوطی از یک قاشق مرباخوری عسل و کمی زردچوبه به زخم دهان یا زخم های روی زبان بمالید این مخلوط باعث ترشح بزاق دهان می شود تا سم را بکشد.

برای سرعت بخشیدن به روند بهبود باید این مایه را از دهان بیرون ریخت. برای زخم معده، روزی ۲ بار محلول یک لیوان شیر ولرم را با یک قاشق مرباخوری عسل بنوشید.

* برای زخم های موضعی: با گاز استریل حاوی عسل روی زخم را بپوشانید و شب آن را بردارید.

* سرماخوردگی: مخلوط نصف قاشق مرباخوری دارچین و یک قاشق مرباخوری عسل را روزی ۲ یا ۳ بار مصرف کنید.

* سینوزیت: روزی ۲ یا ۳ بار مخلوطی از یک قاشق مرباخوری آب زنجبیل تازه و یک قاشق مرباخوری عسل مصرف کنید.

* حالت تهوع، استفراغ، سوء هاضمه: یک قسمت آب لیمو را با یک قسمت عسل مخلوط کنید و روزی ۲ بار کمی از آن را بنوشید.

* اضطراب: یک لیوان آب پرتقال، یک قاشق مرباخوری عسل و کمی پودر جوز هندی را روزی ۲ بار میل کنید.

* کاهش میل به سیگار: قبل از سیگارکشیدن تکه های کوچک آناناس را همراه با نصف قاشق مرباخوری عسل بجوید.

* معده درد: مخلوطی از یک چهارم قاشق مرباخوری پودر برگ بو، یک چهارم قاشق مرباخوری دانه کرفس و یک قاشق مرباخوری عسل را قبل از ناهار و شام میل کنید.

* گردش خون ضعیف: مخلوطی از یک قاشق مرباخوری دارچین و یک قاشق مرباخوری عسل را در یک لیوان آب گرم دم کنید و بنوشید.

* سکسکه: مخلوطی از یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق مرباخوری روغن کرچک را هر ۱۰ دقیقه میل کنید تا سکسکه شما بند بیاید

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *