جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



طرز تهیه گراتن ژامبون و سبزیجات

gratinjambon-620x400

امروز قصد داریم گراتن ژامبون و سبزیجات را آموزش دهیم مواد اصلی این پیش غذا ژامبون و پنیر میباشد امیدوارم که دوست داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید

مواد لازم:
  • ژامبون مرغ: ۵۰۰ گرم
  • سیب‌زمینی حلقه‌ای سرخ شده: به میزان لازم
  • قارچ: ۴۰۰ گرم
  • نخودفرنگی پخته شده: یک لیوان
  • ذرت پخته شده: یک لیوان
  • پنیر فیلا فیلا رنده شده: ۲۰۰ گرم
  • پنیر تست ورقه‌ای: ۸ ورق
  • سس سفید (بشامل سس): یک‌و‌نیم لیوان
  • نمک و فلفل: به میزان لازم  کره: به مقدار لازم
  • روغن زیتون : به مقدار لازم

روش تهیه :

ابتدا قارچ‌ها را شسته و مقداری روغن زیتون داخل تابه‌ای چدنی می‌ریزیم که از قبل آن را حسابی داغ کرده‌ایم و اجازه می‌دهیم قارچ‌ها سرخ شده و آب آن‌ها کشیده شود. سپس آن را از روی حرارت برمی‌داریم، نخودفرنگی و ذرت را به قارچ اضافه کرده و مواد را کنار می‌گذاریم. داخل ظرف کم‌ارتفاعی مثل بشقاب تارت را با کمی کره نرم شده چرب می‌کنیم. نیمی از سس سفید را کف ظرف پخش کرده و با یک ردیف حلقه‌های سیب‌زمینی سرخ شده روی سس را می‌پوشانیم. ورقه‌های پنیر تست را روی سیب‌زمینی قرار داده و سپس ژامبون را خرد کرده و روی سطح پنیر و سیب‌زمینی‌ها پخش می‌کنیم بقیه سس سفید را روی ژامبون ریخته سپس ظرف را کنار می‌گذاریم، پنیر فیلا فیلا را به همراه نمک و فلفل به سبزی‌هایی که از حرارت افتاده‌اند اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم و مواد را روی ظرف گراتن پهن می‌کنیم.
گراتن را حدود ۴۰ دقیقه روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم می‌پزیم.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید