افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه کیک پرتقال و خامه

طرز تهیه کیک پرتقالی در خانه

84938hayah

کیک پرتقال و خامه یکی از کیک هایی است که امروز قصد داریم آن را آموزش دهیم .این کیک مخصووص تولد میباشد و بسیار خوش طعم است امیدوارم که از خوردن آن لذت ببرید

مواد لازم:
مواد لازم مقدار لازم
كره ۱۲۵ گرم
شكر ۱۳۰ گرم
تخم‌مرغ ۳ عدد
 آرد ۱۲۰ گرم
پودربادام تست شده ۱۲۰ گرم
 آب پرتقال نصف ليوان
خامه فرم گرفته به ميزان لازم
خامه فرم گرفته به ميزان لازم
مرباي پوست پرتقال يك‌سوم ليوان براي داخل كيك
مرباي پوست پرتقال يك‌دوم ليوان براي داخل خامه
اسانس پرتقال يك دوم قاشق غذا خوري
همچنین بخوانید: طرز تهیه کیک فوری

روش تهیه :

ابتدا كره و نيمي از شكر را با همزن برقي به هم مي‌زنيم تا پف كند. زرده و سفيده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا كرده زرده‌ها را يكي يكي در حين هم زدن به مواد اضافه مي‌كنيم تا فرم بگيرد، اسانس پرتقال را نيز در اين مرحله به مواد اضافه مي‌كنيم. آرد و آب پرتقال و پودربادام و مرباي پوست پرتقال‌ريزشده را  به مواد اضافه كرده و تا آخركار با همزن برقي به هم مي‌زنيم در كاسه‌اي ديگر كه خشك و تميز باشد سفيده‌هاي تخم‌مرغ را  هم مي‌زنيم نيمه ديگري از شكر را كه باقي مانده بود آرام آرام به آن اضافه مي‌كنيم و به هم مي‌زنيم تا فومي شكل شود. مواد زرده را به سفيده اضافه كرده با ليسك به شكل دوراني مواد را با هم تركيب مي‌كنيم تا پف سفيده نخوابد و كل مايه را داخل قالب گرد به قطر ۲۵ سانتي‌متري ريخته و به مدت ۴۵ دقيقه روي پنجره وسط فر كه از قبل با دماي ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد گرم كرده‌ايم مي‌پزيم.

خامه فرم گرفته را با مرباي پوست پرتقال مخلوط كرده كيك را از عرض به ۲ نيم تقسيم كرده قسمت رويي را نيز به ۸ برش مساوي تقسيم مي‌كنيم مخلوط خامه را روي لايه زير كيك مي‌گذاريم و ۸ برش را به صورت منظم روي خامه مي‌چينيم و روي كيك را با مقداري خامه، شكلات سفيد و مرباي پرتقال تزئين مي‌كنيم.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *