افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه کیک قهوه کاکائویی

25214120

امروز قصد داریم یک کیک خیلی خوشمزه و شیک را آموزش دهیم.این کیک بسیار راحت میباشد امیدوارم که دوست داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد اولیه :

شکر  ۱لیوان
آرد ۱لیوان
بیکینگ پودر ۱قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱عدد
روغن مایع ۱ششم لیوان
قهوه ۱سوم لیوان (دم کرده)
خامه به مقدار لازم ( زده شده)
کره ۵۰گرم
پودر کاکائو ۵قاشق غذاخوری
گردو به میزان لازم (خرد شده)
آلبالو به میزان لازم (کمپوت یا میوه تازه)
اسانس وانیل چند قطره
کرم کاکائو به میزان لازم (برای تزیین)

 

 

طرز تهیه :
در ابتدا آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کرده و مقدار بسیار کمی نمک به آن اضافه کنید و آن را ۲تا ۳بار الک کنید تا هوا خورده و سبک شود.سپس آن را با شکر مخلوط کنید و با قاشق هم بزنید تا یکنواخت شوند. قهوه را دم کرده و به همراه پودر کاکائو،روغن و کره مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید محلول به جوش بیاید سپس آن را از روی حرارت برداشته و کم کم آرد را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر نرم و لطیفی به دست بیاید.

تخم مرغ ها را جداگانه بشکنید و خوب مخلوط کنید تا کف کند و بعد آن را به خمیر اضافه کرده و مقداری اسانس وانیل به آن بیفزایید و مجددا آن را مخلوط کنید تا به خوبی یکنواخت شود. مقداری مغز گردو را خرد کرده و به خمیر اضافه کنید.مقداری آلبالو را نیز خرد کرده و داخل خمیر بریزید.قالب مناسبی را انتخاب کرده و کف آن کاغذ روغنی بیندازید و مایه کیک را داخل آن ریخته و داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰درجه سانتی گراد گرم شده است به مدت ۲۰دقیقه تا نیم ساعت قرار دهید.
وقتی کیک پخت آن را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود. پس از خنک شدن کیک روی آن یک لایه خامه ریخته و خوب صاف کنید و مجدد روی خامه کرم کاکائو ریخته و خوب پهن کنید و کیک را ۲ساعت دیگر داخل یخچال قرار دهید و بعد برای سرو آماده کنید.

 

نکات:
۱-برای دم کردن قهوه مخلوط نصف قاشق غذاخوری قهوه را با نصف لیوان آب روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا زمانی که نزدیک به جوش شود(روی آن کف ایجاد شود اما نجوشد) سپس از روی حرارت بردارید.
۲-در صورت تمایل به جای آلبالو از گیلاس استفاده کنید.
۳- بهتر است گردو و آلبالو را قبل از ریختن در مایه در ارد بغلتانید تا در کیک ته نشین نشوند.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *