افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه چیز کیک کارامل

طرز تهیه چیز کیک کارامل

3170_664

چیز کیک کارامل یکی از خوشمزه ترین دسر ها میباشد امروز قصد داریم طرز تهیه این دسر را به شما آموزش دهیم.این دسر خوشمزه را میتوان در تولد ها هم سرو کرد.

مواد لازم برای خمير چيزكيك:
پودر بيسكويت كرم‌دار وانيلي ۴۵۰ گرم
پودر بادام ۱۰۰ گرم
كره ذوب شده   ۱۰۰ گرم
موز له شده يك عدد

 

مواد لازم برای رويه چيزكيك:
پنير خامه‌اي ۴۰۰ گرم
خامه فرم گرفته ۴۰۰ گرم
مغز بادام‌زميني تست شده  ۲۰۰ گرم
كره بادام زميني ۳ قاشق‌غذاخوري
پودرشكر ۱۰۰ گرم
ژلاتين ۱۰ ورق
شكر براي كارامل ۳۰۰ گرم
آب‌جوش يك فنجان
همچنین بخوانید: طرز تهیه چیز کیک پاستیل

روش تهیه :

براي تهيه خمير چيز كيك ابتدا تمامي مواد خمير را با يكديگر مخلوط كرده و چنگ مي‌زنيم. مخلوط حاصل را در قالب كمربندي كه از قبل كف آن سلفون كشيده‌ايم پهن كرده و فشرده مي‌كنيم. سپس  به مدت ۳۰ دقيقه داخل يخچال قرار مي‌دهيم.
پس از آن براي تهيه رويه چيز كيك شكر را با مقدار خيلي كمي آب سرد در حدي كه فقط شكر خيس شود روي حرارت قرار مي‌دهيم تا كارامل شود. پس از اين‌كه به رنگ مطلوب درآمد يك فنجان آب‌جوش را با احتياط به مواد اضافه كرده و روي حرارت با همزن هم مي‌زنيم تا سس كارامل ما آماده شود.  پنير، خامه فرم‌گرفته، كره بادام‌زميني خرد شده و پودرشكر را با همزن برقي خوب مخلوط مي‌كنيم و حدود يك‌سوم از سس كارامل را داخل مواد ريخته و همه را با هم مخلوط مي‌كنيم تا يكدست شوند.

ورق ژلاتين‌ها را داخل آب سرد گذاشته، وقتي كه نرم شدند روي بخار آب آن‌ها را ذوب كرده و به مواد اضافه مي‌كنيم. نيمي از مواد حاصل را روي خمير پهن كرده روي مواد سس كارامل سرد شده مي‌ريزيم و بقيه مواد را روي آن ريخته و با پالت روي آن را صاف مي‌كنيم. پس از ۶ تا ۸ ساعت كه كرم كاملا خودش را گرفت آن را از قالب و سلفون جدا كرده و روي آن را با خامه و سس كارامل و مغزها تزئين مي‌كنيم.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *