جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



طرز تهیه پیتزا رژیمی

n00248252-b

معمولا انواع پیتزاها باعث اضافه وزن میشوند و افرادی که به اندام خود اهمیت میدهند از خوردن آن ترس دارند.امروز قصد داریم طرز تهیه یک پیتزای خیلی خوشمزه اما رژیمی را آموزش دهیم.امیدوارم که دوست داشته باشید

  • مخصوص كاهش وزن
  • كالري ۵۹۶
  • چربي ۱۲ گرم
  • چربي اشباع شده ۲ گرم
  • پروتئين ۱۹ گرم
  • كربوهيدرات ۱۰۵ گرم

  •  حجم‌دهنده
  • كالري ۷۷۷
  • چربي ۲۲ گرم
  • چربي اشباع شده ۵گرم
  • پروتئين ۳۱گرم
  • كربوهيدرات ۱۱۰ گرم

رژيم‌هاي سنگين غذايي چندان براي حفظ سلامت خوب نيستند و حتي ممكن است منجر به بيماري شما شوند. برنامه غذايي كه ما به شما ارائه مي‌دهيم براي كاهش وزن برنامه مفيدي است به‌خصوص كه شما مجبور نيستيد از غذاهايي كه دوست داريد، دست بكشيد. به‌طور مثال شما از طرفداران كباب هستيد و عاشقانه اين غذا را مي‌خوريد، خوب ايرادي ندارد، ما به شما راهي نشان خواهيم داد تا هميشه بتوانيد غذاي مطلوب خود را بر سر سفره داشته باشيد. اين برنامه غذايي به شما كمك خواهد كرد كه هم غذاهايي مقوي و متناسب با برنامه روزانه خود درست كنيد و هم وزن خود را كاهش دهيد. اين كاهش وزن بر خلاف برنامه‌هاي ديگري كه تاكنون داشته‌ايد نه تنها شما را دچار ضعف و سستي نمي‌كند، بلكه باعث شادي و نشاط نيز مي‌شود..

به پيتزا‌ فكر كنيد

مطمئنا هنگام غذا خوردن، به كالري آن فكر مي‌كنيد و اينكه آيا چاق مي‌شويد يا خير اما اگر دنبال پرورش اندام و افزايش حجم عضلات خود هستيد بايد به مواد ديگر موجود در غذاي خود نيز فكر كنيد. البته اين نكته را نيز در نظر بگيريد كه بسياري از برنامه‌هاي غذايي كه مربوط به كاهش وزن هستند براي سلامت شما مفيد نيستند چرا كه مواد لازم غذايي و خصوصا كالري مورد نياز بدن را به شما نمي‌رسانند. اما اين غذاي پيشنهادي ما مي‌تواند بسياري از مشكلات را حل كند چرا كه هم كالري مورد نياز بدن شما را تامين مي‌كند و هم اندام شما را متناسب نگه‌مي‌دارد.


 از پيتزا نترسيد

مي‌توان كالري موجود در پيتزا را كنترل كرد تا نگراني شما نسبت به اين غذا كاهش پيدا كند. هر يك برش از پيتزاي پپروني ۳۰ كالري دارد خب حل اين مسئله ساده است.

شما مي‌توانيد كدو را جايگزين پپروني كنيد. پيتزاي چيلي هم به‌دليل داشتن ادويه‌هاي تند سريعا كالري وارد شده به بدن را مي‌سوزاند و سوخت‌وساز بدن را افزايش مي‌دهد. كار ديگري كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است پيتزا را به‌عنوان يك وعده در ظهر استفاده كنيد، يعني اگر پيتزا را به‌عنوان ناهار ميل كنيد كمتر چاق مي‌شويد.

 مواد لازم:

  •   خمير پيتزا
  •   آرد سفيد ۴۵۰ گرم
  •   مخمر يك‌ و يك‌دوم قاشق چاي‌خوري
  •   نمك، شكر، روغن زيتون
  •   پنير مازارلا ۲۰۰ گرم
  •   نصف فلفل قرمز
  •   فلفل تند قرمز يك عدد
  •   آب ۳۰۰ ميلي‌گرم

 

 

مخصوص کاهش وزن
  •    كدو يك عدد
  •   فلفل ۲ قاشق چاي‌خوري
  •   فلفل سبز يك عدد
  •   پودر سير يك‌دوم قاشق چاي‌خوري
  •   سس پيتزا
  •   گوجه فرنگي ۲۳۰ گرم
  •   سير يك پره
  •   پونه يك قاشق چاي‌خوري
  •   نمك

 

حجم دهنده
  •   پنير پيتزا ۲۵۰ گرم
  •   نصف سير
  •   آرد ۲ قاشق غذاخوري
  •   پپروني ۴۰ گرم

سس پيتزا:

  •   فلفل قرمز يك عدد
  •   نصف سير

 

  •    مرحله نخست

آرد را به همراه شكر و نمك مخلوط كنيد و سپس يك‌دوم قاشق چاي‌خوري روغن به آن اضافه ‌كنيد. ۳۰۰ ميلي‌گرم آب به آن افزوده و همه را با هم خوب مخلوط كنيد و سپس خمير آماده را به همراه تخم‌مرغ به آن بيفزاييد. ۵ دقيقه با دست خوب آن را هم بزنيد. سپس دوباره روي آن آرد بزنيد و حسابي براي ۱۰ دقيقه آن را در آرد ورز دهيد. دوباره به آن روغن زيتون بزنيد و بعد در يك ظرف گذاشته، روي آن را بپوشانيد و  ۴۵ دقيقه در جاي گرم بگذاريد تا زماني‌كه حجم آن ۲ برابر شود.

 

 

 

  •  مرحله دوم

پنير را رنده و فلفل‌ها را نيز خرد ‌كنيد و اگر مايل هستيد دانه‌هاي غلات گفته شده را كمي گرم كنيد.

مخصوص كاهش وزن: كدو را حلقه كنيد، سپس آن را در نمك و فلفل بخوابانيد و براي چند دقيقه آن را رها كنيد تا نمك و فلفل به خورد آن برود. سپس آن را درون آب جوش بريزيد و بگذاريد كمي پخته شود.

حجم دهنده: فر را گرم كرده و فلفل و سير را در آن بگذاريد تا خوب برشته شود. فلفل و سير را پس از آن در كاغذ‌هاي روغني گذاشته و اجازه دهيد۱۰ دقيقه خنك شود و سپس آن را خرد كنيد.

 

 

  •  مرحله سوم

ابتدا فر خود را به اندازه كافي گرم كنيد.

مخصوص كاهش وزن: سير را خرد كنيد و براي يك دقيقه در روغن زيتون تفت دهيد. گوجه‌فرنگي، پونه، شكر، نمك و فلفل را نيز به آن اضافه كنيد و ۵ دقيقه آن را روي گاز نگه‌داريد. سس رژيمي شما براي پيتزا آماده است.

حجم دهنده:سير را از پوستش خارج كنيد و آن را به مخلوطي كه پيشتر آماده كرديد اضافه كنيد. فلفل‌ها را به همراه نمك اضافه كنيد. سپس آنها را در ظرفي ريخته و  پنير را نيز به آن بيفزاييد. همه را باهم گرم كنيد تا خوب نرم شوند. اين هم سس شما براي افزايش حجم.

 

 

  • مرحله چهارم

خميري را كه از قبل آماده كرده بوديد به دو قسمت تقسيم كنيد. بسته به سليقه و ذائقه‌تان خمير را نازك يا كلفت بگيريد و با وردنه آن را صاف كنيد. سپس كف سيني را كمي چرب كرده و خمير را روي آن پهن كنيد.

كاهش وزن: سسي را كه آماده كرديد روي خمير بريزيد. سپس كدو، پپروني، فلفل قرمز و سبز را نيز به آن اضافه كنيد. براي ۱۰ دقيقه آن را در فر بگذاريد.

حجم‌دهنده: پنير را روي خمير بريزيد. سپس سسي را كه آماده كرده‌ايد روي آن بريزيد. پپروني، فلفل قرمز و ادويه‌ها را نيز روي آن بگذاريد و براي ۱۰ دقيقه در فر قرار دهيد.  پيتزاي خانگي شما آماده است.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)