افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه پیتزای شکم پر با کاهو

fo1763

شاید خیلی از افراد ندانند که با کاهو هم میتوان پیتزا درست کرد و خیلی از افراد مزه این غذای خوشمزه را نچشیده اند امروز تصمیم داریم این غذا را آموزش دهیم.برای یاد گرفتن این غذا ادامه مطلب را مطالعه کنید

آماده سازی: ۱۵ دقیقه
مدت انتظار: ۱ ساعت
مجموعاً: ۱ساعت و ۱۵ دقیقه

 

 

مواد اولیه : برای ۴ نفر

 

 کاهو بدون ساقه و خرد شده  ۱ کیلو و ۳۶۰ گرم
 خمیر پیتزا  ۱ عدد
 روغن زیتون  ۶ قاشق غذاخوری
 سیر خرد شده  ۵ حبه
پنیر فونتینا رنده شده  ۲۸۰ گرم
نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چای خوری

طرز تهیه :
سینی فر را در پایین ترین طبقه فر قرار دهید و فر را با حرارت ۲۶۰ درجه سانتیگراد (۵۰۰ درجه فارنهایت) گرم کنید و یک قالب کیک گرد با قطر ۲۲ سانتیمتر را با روغن چرب کنید.
کاهو را در یک قابلمه با آبجوش و نمک بدون سرپوش به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید تا نرم شود و بعد داخل یک صافی آبکش کنید. بعد صافی را داخل یک کاسه پر از آب یخ فرو ببرید و دوباره آن را آبکش کنید و کاملا آب آن را بگیرید. سپس به یک حوله آشپزخانه بزرگ انتقال دهید و آنها را در یک گوشه جمع کنید و بعد کاهو ها را طوری با حوله بچلانید که تمام آب باقیمانده آن گرفته شود.
یک سوم خمیر را جدا کنید (باقیمانده خمیر را زیر پلاستیک نگهدارید) و داخل قالب قرار دهید. سپس با فرچه مخصوص یک قاشق غذاخوری روغن روی آن بمالید و با چنگال روی آن را سوراخ سوراخ کنید و بعد به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا طلایی و برشته شود.
در این حین ۱/۴ فنجان روغن را داخل یک قابلمه روی درجه حرارت ملایم گرم کنید تا روغن داغ شود سپس سیر را اضافه کنید به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید تا کم کم طلایی شود.
حالا کاهو، نمک و فلفل را اضافه کرده، به مدت ۴ دقیقه کاملا مخلوط کنید تا کاهو ها کاملا روغنی شوند. سپس به یک کاسه کم عمق انتقال دهید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بماند تا خنک شود و سپس با پنیر مخلوط کنید.
کاهو ها را روی خمیر برشته داخل قالب پخش کنید. باقیمانده خمیر را که از قبل نگه داشته اید، به شکل دایره ۲۵ سانتیمتری دربیاورید و آن را روی کاهو ها پخش کنید و با دست صاف کنید و لبه های آن را با دست فشار دهید تا کاملا بچسبد و با فرچه مخصوص روی آن روغن بمالید و آن را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا طلایی شود.
از یک چاقوی تیز برای چرخاندن دور خمیر و جدا کردن آن از قالب استفاده کنید و قالب را روی سینی فر قرار دهید و به قالب تلنگر بزنید تا پیتزا روی سینی بیفتد. سپس به مدت ۱۵ دقیقه رها کنید تا خنک شود و بعد پیتزا را برش دهید.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *