جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



طرز تهیه همبرگر بدون گوشت مخصوص گیاه خواران

همبرگر بدون گوشت مخصوص گیاه خواران

امروز قصد داریم یک همبرگر خیلی خوشمزه مخصوص افراد گیاه خوار را به شما عزیزان آموزش دهیم.این همبرگر بسیار راحت و خوش طعم میباشد برای تهیه این همبرگر باما همراه باشید

همبرگر فلفلی بدون گوشت

 

• تعداد: ۴ نفر

• زمان تهیه: ۳۵ دقیقه

• زمان سرد شدن: یک ساعت

• زمان پخت: ۱۰ دقیقه

 

مواد لازم

• ۴۲۵ گرم لوبیا سیاه پخته و آبکش شده

• نصف پیمانه ذرت پخته شده

• یک پیمانه چیپس ذرت خرد شده

• نصف پیمانه برنج قهوه‌ای

• ¼ پیمانه پیاز قرمز خرد شده

• ¼ پیمانه سالسا

• نصف قاشق چایخوری فلفل هالوپینو خرد شده

• نصف قاشق چایخوری پودر زیره سبز

• یک حبه سیر رنده شده

• یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

• کلم سبز خرد شده

• ۴ عدد نان همبرگر

• سالسا

• خامه ترش / پنیر سفید و آووکادو تازه

 

 

روش تهیه

۱ . در یک کاسه متوسط، نیمی از لوبیا را با دستگاه پوره‌کن یا در غذاساز پوره و له کنید. بقیه لوبیا، چیپس ذرت، ذرت، برنج، پیاز، ¼ پیمانه سالسا، فلفل هالوپینو، پودر زیره سبز و سیر را اضافه کنید و هم بزنید.

۲ . مواد را در دست گلوله کنید و کمی فشار دهید تا سطح آنها صاف شود. سپس آنها را درون سینی بچینید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خودشان را بگیرند.

۳ . دو طرف برگرها را با روغن زیتون چرب کنید. در یک تابه بزرگ، روی حرارت ملایم کمی روغن بریزید و برگرها را به مدت ۱۰ دقیقه سرخ کنید. در این فاصله آنها را برگردانید تا هر دو طرف به طور یکدست طلایی شوند.

۴ . مقداری کمی کلم ریز را روی نان‌ همبرگر قرار دهید. همبرها روی کلم قرار بگذارید. در صورت دلخواه میتوانید با خامه ترش، گشنیز تازه ، پنیر و آووکادو این ساندویچ‌ها را سرو نمایید.

 

 

 

ارزش غذایی •

کالری: ۳۶۲• چربی: ۱۷ گرم • کلسترول: ۶ میلی‌گرم • سدیم: ۶۰۰ میلی‌گرم • کربوهیدرات: ۴۶ گرم • فیبر: ۹ گرم • قند: ۳ گرم • پروتئین: ۱۴ گرم

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)