افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه مربای چغندر ( خوش رنگ و زیبا )

طرز تهیه مربای چغندر قرمز

طرز تهیه مربای چغندر

چغندر

مربای چغندر یکی از خوشمزه ترین و خوش رنگ ترین مرباها میباشد.امروز قصد داریم خواص چغند و طرز تهیه آن را بیان کنیم.برای تهیه این مربا با ما همراه باشید.

مواد لازم برای مربای چغندر :

 

 چغندر قرمز  ۱ ‏کیلو
 شکر ۱/۵ ‏کیلو
 گلاب و عرق بیدمشک نصف استکان
 آبلیمو ۱ ‏قاشق غذاخوری
آب ۴ ‏لیوان
همچنین بخوانید: طرز تهیه مربای بهار نارنج

طرز تهیه مربای چغندر :

چغندرها را در آب پخته و حبه حبه می‌کنیم یا به سلیقه خود با قالب های گل یا غیره قالب می‌زنیم. شکر و آب را در قابلمه‌ای جداگانه جوشانده و پس از آنکه غلیظ شد، چغندرها را به همراه یک استکان از آب چغندر داخل شربت ریخته و پس از ۲ ‏- ۳ ‏جوش، گلاب و بیدمشک و آبلیمو را به آن می‌افزاییم و هم می‌زنیم. پس از آنکه آب مربا قوام آمد از روی حرارت برداشته و می‌گذاریم تا سرد شود.

دانستنیهای جغندر

چُغُندَر سبزه‌ای است خوردنی.که ریشه آن کلفت و گوشتی است و پخته آن از اغذیه لذیذ و شیرین است و برگ چغندر و خود آن را در آشها و بورانی‌ها داخل می‌کنند و نیز چغندر را در تغذیه حیوانات بکار می‌برند و از نوعی از آن قند و الکل می‌سازند.سبزیی است خوردنی با ریشه بزرگ.گیاهی دوساله که در سال اول برگهای گسترده دارد و ریشه آن اندوخته قندی می‌سازد و در سال دوم ساقه گلدار آن تشکیل یافته اندوخته را بمصرف می‌رساند.

[ساکارز] در برگهای بزرگ چغندر در هنگام روز در برابر نور ساخته می‌شود و شب به ریشه رفته در آنجا ذخیره می‌شود و طبقات متوالی ریشه ضخیم می‌گردد. رنگ ریشه‌های چغندر ممکن است زرد یا سفید یا سرخ تیره باشد.

نام گیاهی که بیخ و ریشه آن که در زیرزمین رشد می‌کند انواع گوناگون ریز و درشت و کم شیرینی و پرشیرینی دارد و نوع معروف آن چغندر قند است که در کارخانه‌ها بمصرف تهیه قند می‌رسد و تفاله یا ملاس این نوع چغندر را در تغذیه حیوانات مصرف می‌کنند یا بجای کود در پاره‌ای از کشاورزیها بکار می‌برند و گونه دیگرش چغندر معمولی است که از پخته آن روستائیان و بعضی اهالی شهرستانها تغذیه می‌کنند و خام آن را نیز بمصرف تغذیه حیوانات علفخوار می‌رسانند.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *