افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه ماکارون شکلاتی

طرز تهیه ماکارون شکلاتی فرانسوی

طرز تهیه ماکارون شکلاتی

index

ماکارون شکلاتی یکی دیگر از شیرینی های خوشمزه ای است که امروز قصد داریم آن را آموزش دهیم.کودکان این شیرینی را خیلی دوست دارند و از خوردن آن لذت میبرند.برای تهیه این شیرینی با ما همراه باشید

مواد لازم :
مواد لازم مقدار لازم
سفيده تخم‌مرغ ۳ عدد
شكر دانه ريز ۴۰ گرم
پودر شكر ۱۸۰ گرم
پودر كاكائو ۲۵ گرم
پودر بادام ۱۲۵ گرم

 

همچنین بخوانید: طرز تهیه باقلوا هندی

روش تهیه :

ابتدا اگر فر گازي بود روي ۱۵۰ درجه سانتي‌گراد و اگر برقي بود روي ۱۴۰ درجه سانتي‌گراد تنظيم و گرم مي‌كنيم. كف سيني فر را كاغذ روغني پهن كرده وآن را چرب مي‌كنيم.  براي ابتدا سفيده‌هاي تخم مرغ را با همزن برقي به هم مي‌زنيم تا پف كنند و سپس آرام آرام شكر دانه ريز را به سفيده اضافه كرده و به هم زدن ادامه مي‌دهيم تا حالت فومي شكل پيدا كند.

پودر شكر و پودر بادام را با يكديگر آسياب كرده و خوب مخلوط مي‌كنيم و توجه داريم كه به واسطه چربي بادام حالت خميري شكل پيدا نكنند. پودر كاكائو را نيز به مواد اضافه كرده و مواد خشك را در ۳ مرحله توسط ليسك به خورد سفيده‌ها مي‌دهيم. يك ماسوره ساده به قطر ۲ سانتي متر داخل كيسه قيف قرار مي‌دهيم.  مايه را داخل قيف ريخته و دايره‌هايي به قطر ۳ تا ۴ سانتي‌متر از مايه روي كاغذ مي‌گذاريم. سيني را چند بار روي ميز مي‌كوبيم و به‌مدت ۳۰ دقيقه در دماي محيط استراحت مي‌دهيم تا رويه ماكارون‌ها حالت چسبنده نداشته باشد سپس به مدت ۲۰دقيقه روي پنجره وسط فر مي‌پزيم. براي بين ماكارون‌هاي شكلاتي پس از پخت از خامه يا كرم گاناش سفيد استفاده مي‌كنيم.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *