افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه لیموناد ترش نعنایی

fo3918

معمولا در فصل تابستان خانم ها علاقه بسیار زیادی برای درست کردن انواع لیموناد و شربت و بقیه نوشیدنی ها دارند.امروز تصمیم داریم یک لیموناد ترش مزه را آموزش دهیم

مواد لازم برای چای ترش نعنایی :

 

 

 چای ترش خشک نصف فنجان
 برگ نعنا يک مشت
 آب  ۴ فنجان
 شربت نعنا یک سوم تا سه چهارم فنجان

مواد لازم برای لیموناد:

 

 

 آب لیمو ترش تازه يک فنجان
آب ۴ و نیم فنجان
 شربت نعنا سه چهارم تا ۱ فنجان

مواد لازم برای سیروپ نعنا:

 

شکر يک و نیم فنجان
 آب  يک و نیم فنجان
برگ نعنا یک چهارم فنجان

طرز تهیه چای ترش نعنایی مناسب برای ماه رمضان :
چای ترش و برگ های خرد شده نعنا را در قابلمه ای بزرگ ریخته و ۴ فنجان آب اضافه کرده و در قابلمه را گذاشته ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید بماند.

چای را از صافی رد کنید و به اندازه‌ی دلخواه شربت نعنا بزنید. با یک سوم فنجان سیروپ شروع کنید و سپس متناسب با ذائقه‌ی خودتان شربت بیشتری اضافه کنید.

 

 

برای تهیه لیموناد نوشیدنی بعد از افطار :
آب لیمو، آب و شربت نعنا را اضافه کرده و در صورت تمایل برای شیرین تر شدن می‌توانید شربت بیشتری اضافه کنید. لیموناد را در یخچال بگذارید خنک شود.

 

برای تهیه شربت نعنا :
در قابلمه ای متوسط شکر، آب و برگ‌های خرد شده نعنا را مخلوط کرده به جوش بیاورید تا شکر حل شود. سپس از روی حرارت برداشته و در قابلمه را ۱۵-۱۰ دقیقه بگذارید سپس بچشید اگر طعم نعنای شربت به اندازه ی کافی بود صافش کنید و گرنه ۱۰ دقیقه دیگر یا بیشتر بگذارید بماند و مزه بدهد. شربت را کناری بگذارید تا به دمای اتاق برسد سپس در یخچال بگذارید خنک شود.

داخل لیوان ها را یخ بریزید و به مقدار مساوی از لیموناد و چای ترش اضافه کنید و روی لیوان ها را با برگ های تازه نعنا و برش های لیمو تزئین کنید‌.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *