افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده

عدس پلو با گوشت چرخ کرده بسیار خوشمزه و مجلسی میباشد.در این پست تصمیم داریم این غذای خوشمزه را به شما آموزش دهیم.میتوانید این غذا را در مهمانی های خود درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید

مواد لازم براي ۴ نفر:

 

 

برنج ۳ پيمانه
عدس ۱/۵ پيمانه
گوشت چرخ كرده ۸۰۰ گرم
پياز بزرگ ۲ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
كشمش پلويي ۱ پيمانه
پسته و خلال بادام هر کدام ۱/۲ پيمانه
زردچوبه ۱ قاشق غذا خوري
چاشني ليمو فلفل به ميزان دلخواه
ادويه مخلوط به ميزان دلخواه
ادويه دارچين به ميزان دلخواه
كره ۱۰۰ گرم
زعفران، روغن و نمك به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه:

 

ابتدا عدس ها را تميز شسته و با آب و كمي نمك مي پزيم، سپس آنها را در يك آبكش ريخته و كنار مي گذاريم. (توجه داشته باشيد كه عدس ها نبيد له شوند).

پياز ها را رنده كرده به گوشت چرخ كرده اضافه و با تخم مرغ و چاشني ليمو فلفل و زردچوبه به خوبي مخلوط كرده و ورز مي دهيم تا مواد كمي به صورت چسبناك در آيد.

سپس مواد را به صورت كوفته هاي خيلي كوچك در مي آوريم (كوفته قلقلي) و كوفته ها را در ماهيتابه با كمي روغن داغ سرخ مي نماييم.

در زماني كه كوفته ها در حال آماده شدن است در يك قابلمه بزرگ آب و مقداري نمك ريخته و پس از جوش آمدن برنج را به آن اضافه كرده و مي گذاريم تا برنج ها نرم شوند سپس در آبكش ريخته و كمي آب سرد روي آن مي ريزيم.

كشمش ها را نيز شسته با كره تفت مي دهيم. حال مواد آماده دم كردن است.

در يك قابلمه ي بزرگ كمي آب و روغن و دو كفگير برنج، يک کفگير عدس و مقداري كوفته ريزه و كمي كشمش به اضافه ي ادويه ي مخلوط (پلويي) و دارچين و يك قاشق غذا خوري زعفران آبكرده مي ريزيم و به همين ترتيب مواد را روي هم مي ريزيم.

در انتها درب قابلمه را گذاشته و روي شعله با حرارت زياد قرار مي دهيم. پس از ۵ الي ۷ دقيقه درب قابلمه را برداشته دم كني را مي گذاريم و شعله ي گاز را كم كرده و به مدت ۱ ساعت غذا را دم مي كنيم. براي تزئين غذا مي توانيد در هنگام سرو، روي آن را با خلال پسته و بادام به شكل دلخواه تزئين نماييد.

 


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *